سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از نشست در نیویورک واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران بعدازظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی، در دومین روز سفر خود به نیویورک، در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. وی در بخشی از این سخنرانی گفت: «درست در زمانی که برخی قدرت‌ها، جهان را به سوی جنگ‌های بیشتر پیش می‌برند، جمهوری اسلامی ایران سیاست «همسایگی و همگرایی» را مطرح کرده است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشت خود با تیتر «تقویت انعطاف در سیاست خارجی» نوشت: درپیش گرفتن سیاست تعادل و انعطاف رضایت مردم ایران را به دنبال داشته است. این سیاست توانسته تا حدودی در قیمت ارز تاثیر بگذارد و جلوی وارد شدن آسیب بیشتر به پول ملی را بگیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سومین روز از حضور هیات ایرانی به ریاست رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به دیدار و گفت‌وگو با مقامات خارجی و همتایان خود از کشورهای مختلف پرداخت. امیرعبداللهیان که به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، بامداد چهارشنبه در حاشیه این اجلاس با جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. در این ملاقات طرفین به مرور آخرین...

وب‌گاه مشرق نیوز

نخست‌وزیر بحرین در سفر به واشنگتن توافق امنیتی - اقتصادی با آمریکا امضا کرد، توافقی که از دور اهداف پشت پرده‌ای همچون تلاش دولت بایدن برای ارتقای جایگاه دموکرات‌ها در برابر رقبای جمهوری‌خواه، تثبیت نفوذ خود در منطقه و رقابت با چین و روسیه متصور است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بازتابی از وضعیت حاکم بر سیاست خارجی دولت او در قبال جمهوری اسلامی ایران بود. سیاست خارجی ای که طی چند سال گذشته و به مرور زمان در انتخاب هایش با محدودیت مواجه شده و در میان گزینه های نه چندان مطلوب گرفتار شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا به عنوان رئیس جدید این مجمع انتخاب شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

پول‌های بلوکه‌شده به ایران می‌آید، دولت اختیاری در هزینه‌کرد آن ندارد و این مبلغ جزو ذخایر ارزی بانک مرکزی محسوب می‌شود!

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در دیدار جوزپ بورل با امیرعبداللهیان در نیویورک بر اهمیت ادامه گفتگو‌ها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجامی تاکید شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه، در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیسی در سخنرانی خود در سازمان ملل، هرچند، مواضعی انتقادی درباره تداوم تحریم ها بیان کرد اما این مواضع، تکرار مواضع پیشین وی بود و نکته و موضعی تازه یا راهکاری کارساز برای خروج بن بست از برجام یا کاهش و مهار تحریم ها در برنداشت. علاوه براین، محور سخنان او علیه تحریم ها به عنوان اصلی ترین چالش دیپلماسی ایران، میان محورهای پرشمار دیگر سخنرانی اش، قرار گرفت و چندان به چشم نیامد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جوزف بورل و وزیر خارجه ایران در گفتگویی به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای پرداختند.

وب‌گاه الف

در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه کشورمان، اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری مجدانه گفتگوها و رایزنی‌های لازم را اعلام کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری مجدانه گفتگوها و رایزنی‌های لازم را اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دیدار با چهره‌های برتر دانشگاهی و رسانه‌ای آمریکا یکی از مهمترین برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در نیویورک است که می‌توان آن را در راستای درک اهمیت ویژه این گروه‌های مرجع در تغییر نگاه جامعه نخبگانی آمریکا به ایران و رویدادهایش ارزیابی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از شفق نیوز، اتحادیه اروپا به حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه عربت در سلیمانیه عراق واکنش نشان داد. امروز چهارشنبه اتحادیه اروپا تاسف خود در قبال بمباران هوایی فرودگاه عربت در جنوب شرق استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را ابراز کرد. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از تلفات جانی ناشی از حمله به فرودگاه...