سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه جیبوتی دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جوزف بورل» (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 20 سپتامبر 2023 با الی کوهن دیدار کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده، «عملیات نظامی آذربایجان علیه جمعیت ارمنی ساکن در قره باغ را محکوم و از تلفات جانی ناشی از تنش ها ابراز تاسف می کند.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بامداد دوشنبه 27 شهریور ماه، هواپیمای حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان به همراه هیاتی سیاسی و برخی اعضای خانوده اش، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا رئیس جمهور در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: افزایش تعداد ساکنان ایرانی در جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک برنامه ای است که در چندماه اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ برنامه ای که مقامات ایران در نظر دارند آن را در مرکز اختلاف چند دهه‌ای با همسایه جنوبی کشور یعنی امارات متحده عربی اجرایی کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جوسپ بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد اعلام کرد که این اتحادیه، «عملیات نظامی آذربایجان علیه جمعیت ارمنی ساکن در قره باغ را محکوم و از تلفات جانی ناشی از تنش ها ابراز تاسف می کند.»

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: گفت‌وگوهای صریحی در مورد بسیاری از حوزه‌های روابط ایران و اتحادیه اروپا و تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم با انریکه مورا داشتیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی باقری گفت، گفت‌وگو های صریحی با «مورا» در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها داشتم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بروکسل با صدور بیانیه ای از دیدار «جوزف بورل» با «الی کوهن» وزیر خارجه اشغالگران صهیونیست خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

علی باقری اعلام کرد که گفت‌وگو های صریحی با «مورا» در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سفر رئیسی به آمریکا حاشیه های متعددی داشت، از حضور خانواده رئیس جمهور در نیویورک تا سوغاتی برای ایرانی ها که در ادامه می خوانید.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیسی در جریان سفر به نیویورک با برخی مقامات خارجی دیدار و رایزنی کرد و البته حضورش با برخی حواشی در صحن و بیرون سازمان ملل روبرو شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس جمهور گفت: 3506 لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی که شامل مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگی و تمدنی کشور است با پیگیری‌های مستمر از آمریکا تحویل گرفته شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در بدو ورود به کشور پس از سفر نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در فرودگاه مهرآباد از محورهای سفرش به نیویورک گفت.