سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه گسترش

یکی از وزرای سابق دولت اتریش که از دوستان قدیمی پوتین محسوب می‌شود، با یک پرواز نظامی و به همراه دو اسبش از سوریه به سن‌پترزبورگ برده شد. فرانس‌پرس خبر داد، یکی از وزرای سابق اتریش که در سال 2018 با رقصیدن به همراه پوتین مدت‌ها در صدر اخبار قرار گرفته بود، با یک پرواز نظامی ارتش روسیه و به همراه دو اسبش به سن‌پترزبورگ منتقل شد. کارین کنایسل وزیر خارجه اسبق اتریش که به دوستی با ولادیمیر...

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت سیزدهم در حال تبدیل سیاست خارجی به تجارت خارجی است. اگر جمهوری اسلامی با کشوری روابط دیپلماتیک دارد، باید منجر به استفاده در حوزه تجارت خارجی باشد و به‌تدریج سر سفره مردم پیدا شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نشست اخیر بریکس در آفریقای جنوبی آغاز مرحله جدیدی از رقابت قدرت‌های بزرگ است. گروه بریکس (که شامل برزیل، روسیه، هند و آفریقای جنوبی نیز می‌شود)، ظاهراً به اصرار چین، از شش کشور دیگر برای عضویت دعوت کرد: آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی. با برخی معیارها، تولید اقتصادی این گروه توسعه یافته با تولیدات جی7 (کشورهای توسعه یافته عمده: ایالات متحده،...

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس درباره ضرب‌العجل ایران به گروهک‌های تروریستی حاضر در اقلیم کردستان عراق برای پاکسازی مناطق مرزی با کشورمان توضیح داد.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حملات موشکی و پهپادی اخیر سپاه پاسداران به مقرهای تروریست‌ها، زمینه نابودی تعداد زیادی از عناصر و تجهیزات این گروهک‌ها در کردستان عراق را فراهم کرد و بازماندگان این گروهک‌ها اقدام به تخلیه مقرهای خود کردند.

وب‌گاه گسترش

با حمایت ژاپن از حق امارات بر جزایر سه گانه ایران، سومین کشور دوست ایران به جمع کارزار حقوقی امارات برای تثبیت حق خود بر جزایر سه گانه ایران پیوست. در حالی ژاپن به عنوان سومین کشور شرقی از حق امارات بر جزایر سه گانه ایران حمایت می کند که قدرت اقتصادی کشورهای عربی به پشتوانه ای برای ضمیمه شدن سیاست خارجی این کشورها به برنامه های اقتصادی آنها شده است. اتحاد شرقی که اگرچه سیاستمداران دولت...

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با مهر گفت: چه غربی‌ها تحریم‌های تسلیحاتی ایران را بردارند یا برندارند، برای امکانات و تجهیزات تسلیحاتی ما که قریب به اتفاق آن ساخت داخل است، هیچ تأثیری ندارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حبیب‌اله زاده در دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه از وی برای حضور در نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو که در اردبیل دعوت به عمل آورد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چه غربی‌ها تحریم‌های تسلیحاتی ایران را بردارند یا برندارند، برای امکانات و تجهیزات تسلیحاتی ما که قریب به اتفاق آن ساخت داخل است، هیچ تأثیری ندارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک روزنامه لبنانی نوشت: به احتمال زیاد یک هیئت عالی‌رتبه سوری به زودی به پایتخت چین سفر خواهد کرد تا با مقامات چینی دیدارهایی در سطح عالی داشته باشد. یک روزنامه لبنانی نوشت: به احتمال زیاد یک هیئت عالی‌رتبه سوری به زودی به پایتخت چین سفر خواهد کرد تا با مقامات چینی دیدارهایی در سطح عالی داشته باشد. به گزارش عرشه آنلاین، چند روز پس از اعلام کریدور اقتصادی در نشست گروه 20 در دهلی نو که...

وب‌گاه عصر ایران

یکی از شروط اعراب برای سرمایه گذاری مالی در سایر کشورها، همسو شدن سیاست خارجی آن کشورها در محورهای خاصی است که «مسئله ایران» و ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه برای آنها از مهمترین سرفصل های مطرح در یکسال گذشته بوده است.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به آزادسازی منابع ارزی ایران گفت: در تدوین لایحه بودجه 1403 قطعاً تأثیر این منابعی که ما داریم و آزاد شده لحاظ می‌شود و برای بودجه سال جاری نیز دولت متممی داده که به سرعت مورد توجه قرار می گیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک روزنامه لبنانی نوشت: به احتمال زیاد یک هیئت عالی‌رتبه سوری به زودی به پایتخت چین سفر خواهد کرد تا با مقامات چینی دیدارهایی در سطح عالی داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سوریه احتمالا در راس هیئت رسمی کشورش برای سفر به پکن در هفته‌های آینده آماده می‌شود.