سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به آزادسازی منابع ارزی ایران گفت: در تدوین لایحه بودجه 1403 قطعاً تأثیر این منابعی که ما داریم و آزاد شده لحاظ می‌شود و برای بودجه سال جاری نیز دولت متممی داده که به سرعت مورد توجه قرار می گیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک روزنامه لبنانی نوشت: به احتمال زیاد یک هیئت عالی‌رتبه سوری به زودی به پایتخت چین سفر خواهد کرد تا با مقامات چینی دیدارهایی در سطح عالی داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سوریه احتمالا در راس هیئت رسمی کشورش برای سفر به پکن در هفته‌های آینده آماده می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدام دولت برای عضویت در نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مانند شانگهای، اوراسیا و بریکس موجب تمجید رهبری شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم می‌تواند به رهبر فرقه تروریستی منافقین در خاک خود تریبون بدهد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصمیم تروئیکا برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران، یک نمایش سیاسی نخ‌نما است که از چند ماه پیش برای گریز از فعال کردن مکانیسم ماشه قابل پیش‌بینی بود و به‌جز بهره‌برداری‌های تبلیغاتی در بستر ناتو، هیچ تاثیری بر توان خیره‌کننده نظامی ایران نخواهد داشت. مکانیسم ماشه علیه ایران فعال می‌شود. موضع‌گیری اخیر تروئیکای اروپایی درباره تمدید تحریم برنامه موشکی ایران، اعمال تحریم‌های جدید، برنامه هسته‌ای...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: تهران موضع روشن و ثابتی در قبال درگیری‌های اوکراین دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایرنا خبرگزاری دولت در خبری اختصاصی واکنش روسیه به تصمیم تروئیکا در مورد بندهای غروب آفتاب برجام را منتشر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: تلاش جو بایدن برای تعریف ائتلاف امنیتی با عربستان، ائتلافی به سان ناتو در کنار خیز واشنگتن جهت عادی سازی روابط تل آویو و ریاض در کنگره مخالفان بسیاری دارد. صداهای منتقد می گویند که بایدن می بایست پیش از مشارکت با ریاض به گزاره هایی چون وضعت حقوق بشر در عربستان توجه کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یکی از شکاف‌های بزرگ جامعه آمریکا به نوع مواجهه دولت این کشور با چالش‌های بین‌المللی باز می‌گردد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به بیانیه‌های مداخله آمیز اخیر برخی از کشور‌های اروپایی و آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: طلب 6 میلیارد یورویی از کره هفته آینده به حساب بانک مرکزی واریز می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد: 6 میلیارد یورو طلب ایران از کره جنوبی هفته آینده از طریق دو حساب بانک مرکزی کشورمان در اختیار ایران قرار می گیرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه با اشاره به سیاست‌های کشورمان در مواجهه با تحریم‌های دشمنان گفت: دو راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان پیگیری می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: رسول منتجب‌نیا گفت: اگر روحانی نمی‌آمد برخی دیگر می‌آمدند که سر جنگ با جهان داشتند و می‌خواستند ایران را وارد یک جنگ خانمان سوز کنند. روحانی کشور را از جنگ و آتش افروزی نجات داد.