سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

با اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق، رسیدگی به این لایحه به ایستگاه صحن رسید و بررسی آن از هفته آینده در دستورکار جلسات علنی مجلس قرار می‌گیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عنایتی گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات با عربستان است و ایران برای توسعه روابط دو جانبه جدیت لازم را دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

بر اساس سیره سیاسی رسول اکرم (ص) اگر «صلح‌طلبی» با پشتوانه «اقتدار» نباشد، شکننده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اخراج اساتید واکنش نشان داد و گفت:

وب‌گاه خبر آنلاین

منبیان نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اخراج اساتید واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جنجال برکناری رابرت مالی همچنان ادامه دارد و منتقدان کی گویند که تمایل مالی به پیروی از سیاست منعطف در ارتباط با ایران، توقف رایزنی ها را در پی داشته و مانع از احیای توافق هسته ای شده است؛ موضوعی که به تهران فرصت بیشتری برای مانور در منطقه داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص موضع ایران در قبال ارمنستان و آذربایجان گفت: علی اف اگر بخواهد عملیات نظامی انجام دهد با 10 برابر آن مقابله می‌کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

یعقوب رضازاده نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سایت جماران در خصوص موضع ایران در قبال ارمنستان و آذربایجان گفت: علی اف اگر بخواهد عملیات نظامی انجام دهد با 10 برابر آن مقابله می‌کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در پی اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه استرالیا به بهانه حمایت از مردم ایران و موضوع حقوق بشر، کاردار سفارت استرالیا در غیاب سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید ابراهیم رئیسی گفت که اوکراینی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند هیچ سندی مبنی بر این که از طرف ایران در زمان جنگ سلاحی به روسیه داده شده باشد ارائه کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: به دلیل آنکه آمریکا در حال مذاکره با ما است قطعنامه شورای حکام علیه ما صادر نمی‌شود فقط به یک بیانیه بسنده می‌کنند. بنابراین تا زمانی که آژانس گزارش مطلوب و رضایت‌بخشی از ایران ندهد، امکان شروع مذاکرات بر سر برجام میسر نخواهد بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، فروش نظامی خارجی به ارزش 389 میلیون دلار به لهستان را که شامل تجهیزات پشتیبانی برای جنگنده‌های اف -16 می‌شود، تایید کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره توافق امنیتی میان ایران و عراق گفت: این توافق عمدتا در زمینه حفظ امنیت مرز‌ها و عدم فعالیت گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق است.

خبرگزاری تسنیم

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران با دستیار ویژه وزیر فرهنگ عربستان سعودی دیدار کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مقامات دولت ایالات متحده اعتراف می‌کنند که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای پایان دادن به درگیری نظامی در اوکراین طبق شروط مورد نظر کی‌یف وجود ندارد. این موضوع را جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، شب گذشته در یک نشست خبری اعلام کرده و گفت: «ما مایل هستیم اوکراین در میدان جنگ به پیروزی برسد و تمام خاک خود را بازگرداند....