سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی را فراموش کرد. این نکته‌ای است که فتح‌الله آقاسی‌زاده نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی و از خبرگان این حوزه می‌گوید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سلطان عمان ایده‌هایی برای بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای مطرح کرد جزئیات پیشنهاد سلطان عمان برای احیای مذاکرات برجام منتشر شد. سلطان عمان ایده‌هایی برای بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای مطرح کرد به گزارش عرشه آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران امروز تایید کرد که سلطان عمان برای احیای مذاکرات برجامب هایران پیشنهاد داده و ایران نیز آنرا بررسی کرده است

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق اعلام نخست‌وزیر ارمنستان برنامه‌ای برای انعقاد توافقنامه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نشست اتحادیه سیاسی اروپا در گرانادا وجود ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی تفصیلی به مسائل متفاوتی از جمله سفر اخیرش به سوریه و لبنان و پیشنهادات سلطان عمان برای احیای مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اخراج بخشی از بازرسان آژانس انرژی اتمی حاکی از آن است که دیگر زمان بزن دررو تمام شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امیرعبداللهیان گفت: سلطان عمان ایده‌هایی درخصوص چگونگی بازگشت تمام طرف‌ها به تعهدات خود در توافق هسته‌ای مطرح کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

اکنون یک سال پس از ناآرامی ها، واقعیت به ما میگوید که جمهوری اسلامی بزرگتر و قویتر از نقشههای دشمنانش است، نگاه ساده انگارانه غرب و آمریکا به ایران بیشتر از قبل جنبه واقعی گرفته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر نمایشگاه ایران پلاست گفت: با پیگیری‌های مجدانه بالغ بر 210 شرکت خارجی فعال در نمایشگاه حضور دارند که می‌تواند زمینه ساز خوبی در افق صنعت باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملکرد هاشمی در عرصه‌های مختلف ورزشی را موفق خواند و گفت: کیومرث هاشمی تحصیلات مرتبط با حوزه ورزش دارد و در مسئولیت‌های مختلف اجرایی هم کارنامه موفقی داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اخراج بخشی از بازرسان آژانس انرژی اتمی حاکی از آن است که دیگر زمان بزن دررو تمام شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به دلایل عصبانیت تروئیکای اروپایی در صدور بیانیه ضد ایرانی، نوشت: اروپا در سالگرد پروژه اغتشاش در مقام بازنده، تنها مانده و از پنجره هسته‌ای برای خود فرصت کنشگری ساخت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359، سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ازیک‌طرف، تحت تأثیر شرایط بحرانی و بی‌ثباتی سیاسی حاکم بر جامعه قرار داشت. از سوی دیگر، به دلیل ماهیت تجدیدنظرطلبانه انقلاب اسلامی، یک نوع سردرگمی و آشفتگی تصمیم‌گیری و اجرا بر کارگزاران سیاست خارجی کشور در روابط خارجی...

وب‌گاه فرارو

قرار گرفتن مدیریت روابط خارجی در ید واحد، اجازه می‌دهد که دولت توانایی داشته‌باشد تا در نهاد‌های بین‌المللی، چندجانبه و همچنین در میز مذاکره با کشور‌های خارجی، پاسخگوی عملکرد کشور باشد. در طول تاریخ چهاردهه‌ای روابط خارجی کشور، بار‌ها مواردی مشاهده شده‌است که وزارت امورخارجه به دلیل ناآگاهی از اقدام‌های نهاد‌های دیگر در کشور‌های دیگر، توانایی پاسخگویی به‌موقع و قاطع در مورد اتهام‌هایی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

هانی‌زاده گفت: ارتباط تنگاتنگی بین منافقین، اتحادیه اروپا و آمریکا وجود دارد و ایران باید از ساز و کار‌های قانونی برای تعقیب منافقین استفاده کند.

خبرگزاری میزان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات قفقاز ضمن هشدار به مقامات جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه درگیری تأمین‌کننده منافع این کشور نیست بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حفظ وضع موجود مرزهای بین‌المللی تأکید کرد.