سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه گفت: شش میلیارد یورو از دارایی‌های کشور نزد کره از فضای رسمی مبادلات بین المللی وارد دو بانک مورد درخواست در منطقه می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبدالهیان در جشنواره مجاهدان در غربت در سالن اجتماعات دانشگاه دامغان درباره دیپلماسی ایران، تاکید کرد: شش میلیارد دلار از دارایی‌های کشور نزد کره از فضای رسمی مبادلات بین‌المللی وارد دو بانک مورد درخواست در منطقه می‌شود. وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیگیر مطالبات است، تاکید کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارتخانه در منطقه بی اثر کردن...

وب‌گاه خبر آنلاین

فرارو نوشت: فلاحت پیشه گفت: به اعتقاد من شرایط فعلی بسیار بهتر از شرایط تنش است، به عبارتی من اسم این شرایط را شرایط «مدیریت تنش» گذاشته‌ام.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که اراده جدی از سوی سران دو کشور عراق و ایران برای اجرای پروژه اتصال راه آهن شلمچه - بصره وجود دارد.

وب‌گاه منیبان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفته سه کشور اروپایی گفته‌اند که خواستار حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران بعد از اکتبر هستند. به گزارش منیبان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفته سه کشور اروپایی گفته‌اند که خواستار حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران بعد از اکتبر هستند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه گفته نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان...

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای نسبت به انجام و اتخاذ اقدامات تنش زا از سوی اتحادیه اروپا و طرف‌های اروپایی برجام که مدیریت روابط فیمابین را پیچیده کرده هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

میلر در خصوص آزاد سازی وجوه ایران در کره جنوبی گفت: «بر اساس مفاد قراردادی که منجر به آزادی پنج شهروند آمریکایی می‌شود، ایران فقط برای اهداف بشردوستانه به این منابع مالی دسترسی خواهد داشت، و این به نفع مردم ایران است نه حکومت.»

وب‌گاه عرشه آنلاین

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه گفته نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آنها قصد ندارد تحریم‌های موشکی علیه ایران را بعد از 18 اکتبر 2023 رفع کنند. مکانسیم ماشه یا عدم لغو تحریم های موشکی ایران، جدی ترین بحران پیش روی ایران و اروپا است. اروپا قصد دارد خاص‌ترین تصمیم را در برابر ایران و برجام اتخاذ کند؛ تصمیمی که علناً نقض فاحش برجام محسوب...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص ادعاها پیرامون اذیت و آزار پدر مهسا امینی در آستانه سالگرد درگذشت وی و ناآرامی ها در ایران گفت:«طبق گزارش‌ها حکومت ایران، چهار بار در دو هفته اخیر پدر مهسا (امینی) را برای بازجویی احضار کرده است.»

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ایزدی گفت: رئیس جمهور آمریکا در حوزه سیاست خارجی چندان موفق نبود و توافق با ایران ممکن است برای او و افراد هم فکرش یک موفقیت محسوب می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا خلاف مفاد برجام اعلام کرد که تحریم های موشکی ایران را ادامه خواهد داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره عدم انجام تعهدات این اتحادیه و سه کشور اروپایی در سال هشتم برجام، بیانیه‌ای صادر کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای نسبت به انجام و اتخاذ اقدامات تنش زا از سوی اتحادیه اروپا و طرف‌های اروپایی برجام که مدیریت روابط فیمابین را پیچیده کرده و بر روند همکاری‌ها از جمله در مذاکرات رفع تحریم‌ها اثر منفی خواهد گذاشت، هشدار داد.