چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قنادباشی گفت: صهیونیست‌ها نیازمند هستند تا با راه انداختن مجدد ماشین عادی سازی روابط با سایر کشور‌ها مشروعیتی را برای خود به وجود آورند.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: عضویت ایران در بریکس سودمند است و می‌تواند راه پیشرفت را به روی ما باز کند و حضور ایران در این اتحادیه و استفاده از ظرفیت‌های آن نویدبخش آینده روشنی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بسیاری از تحلیلگران تردید دارند که عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر لیبی واقعا از برنامه‌های نجلا المنگوش، وزیر امور خارجه‌اش برای دیدار با همتای اسرائیلی خود در رم بی‌اطلاع بوده باشد و در عوض معتقدند که او را قربانی باقی ماندن در پست و مقام خود کرده است. به گزارش الجزیره، ماه گذشته، المنگوش برای گفت‌وگو با الی کوهن ملاقات کرد و در 27اوت، کوهن این خبر را اعلام کرد که به خشم در لیبی دامن زد...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دیپلمات ارشد چین هشدار داد، کشورهای جنوب شرق آسیا باید از پیروی از اوکراین اجتناب کنند و مراقب باشند که از آنها به‌عنوان مهره‌های ژئوپلیتیک توسط نیروهای خارجی که در حال ایجاد اختلاف در این منطقه برای منافع خود هستند، استفاده نشود. «وانگ یی» وزیر خارجه چین در جریان کنفرانس ویدئویی به میزبانی جامعه سیاست خارجی اندونزی در جاکارتا گفت: «بحران اوکراین زنگ خطر را برای بشریت به صدا درآورده...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در قاره آسیا محسوب می‌شوند و ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در قاره آسیا محسوب می‌شوند و ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

خبرگزاری مهر

در گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کره جنوبی با امیرعبداللهیان، طرفین درخصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل به تحلیل دلایل احیای روابط ریاض و تهران پس از حدود یک دهه پرداخته و یکی از عوامل آن را نیاز عربستان به ازسرگیری رابطه با ایران عنوان کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

آنچه عربستان را به سوی بازگشایی رابطه با تهران کشانده، نیاز راهبردی آن بوده و حداقل طی 2 دهه آینده این نیاز باقی می‌ماند. پس ایران می‌تواند تا حد زیادی مطمئن باشد شکل‌دهی به روابط پایدار با عربستان در بعضی زمینه‌ها ممکن است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی کسب رتبه برتر در زمینه ارزیابی و عملکرد در سطح ملی توسط وزارت امور خارجه، در جریان برگزاری هجدهمین جشنواره شهید رجایی، علی‌اکبر صالحی، منوچهر متکی و علی‌اکبر ولایتی وزرای خارجه پیشین امور خارجه با ارسال پیام‌های جداگانه و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه، از خدمات وزیر امور...

وب‌گاه 55 آنلاین

پایگاه خبری انتخاب به اتهام تخلف از قانون مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی به مرجع قضایی ارجاع شد. در ادامه برای اطلاع از جزئیات توقیف پایگاه خبری انتخاب در ادامه خبر با ما همراه باشید.

خبرگزاری تسنیم

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل با صدرو پیامی از وزیر امورخارجه به دلیل کسب رتبه برتر این وزارتخانه در بین دستگاه‌های را تبریک گفت.

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در یادداشتی به تحلیل دلایل احیای روابط ایران و عربستان و ارتباط آن با شرایط جدید منطقه پرداخت.

خبرگزاری تسنیم

پایگاه خبری "انتخاب" به سبب تخلف از قانون مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی بر اساس تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقیف و پرونده آن به مرجع قضائی ارجاع شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین الملل گفت: دستگاه سیاست خارجی با دشواری قابل توجهی توانست بخش‌هایی از فشارهای وارده در دوران اغتشاشات سال گذشته را کاهش و با افزایش ارتباط با سایر کشورهای حوزه آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقا فشارهای دولت‌های اروپایی را پوشش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرگزاری فارس ادعا کرد که پایگاه اطلاع رسانی انتخاب به‌سبب اتهام تخلف از قانون مطبوعات توقیف شده است.