چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: گفت‌وگو‌ها در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در راستای حمایت جمهوری اسلامی از شهروندان و مردم خود است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی کالا‌های قاچاق نمی‌توانند به فروش برسند و جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

غریب آبادی گفت: گفتگو‌ها در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در راستای حمایت جمهوری اسلامی از شهروندان و مردم خود است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نشریه فارین افرز در گزارشی نوشت: برای اکثر کشورها، سیاست خارجی دولت بایدن نشان دهنده بازگشت به حالت عادی پس از هرج و مرج سال‌های ریاست جمهوری ترامپ است. متحدان و شرکای دیرینه روابط خود را تقویت کرده‌اند. دیکتاتورها دیگر با رئیس جمهوری از ایالات متحده که می‌خواهد از آنها تقلید کند سر و کار ندارند. قدرت‌های رقیب با ایالات متحده‌ای روبرو هستند که در صدد رقابت و جلو زدن از آن‌هاست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین درباره قصد ارمنستان برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی با آمریکا در هفته آینده واکنش نشان داد.

وب‌گاه عصر ایران

چند ماه قبل جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در اسرائیل سفارت افتتاح کرد.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از مشکلات سیاست خارجی ایران مواجهه‌های جنجالی با برخی مسائل حساس است که با در تنگنا قرار دادن طرف‌های همکاری و فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای طرف‌های رقیب و مخالف، عملا فضای پروژه های مشترک را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس‌جمهوری آذربایجان در امور سیاست خارجی با تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمدرضا صبوری با شماری از مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایتالیایی دیدار و رایزنی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

«احزاب باد» یا فرصت طلبان (Opportunism) بدون توجه به عواقب سیاست ها برای دیگران، اقدامات مصلحتی انجام می دهند که عمدتاً با انگیزه منافع شخصی هدایت می‌شوند. برخی جریان های سیاسی در آستانه انتخابات های مجلس ایران، در همین لباس، برای جذب رای استفاده می کنند. خبرآنلاین در گزارشی نشانه های کاربرد این فرمول را بررسی کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اهداف متفاوت سیاست خارجی و عدم انسجام بین اعضای آن، بریکس را با مشکل مواجه کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برگزاری نشست بریکس، واکنش های بسیاری در جهان به دنبال داشته است؛ گروهی که اگرچه منافع اقتصادی زودهنگامی نداشته اما مسیر مشترک اعضا برای پیوستن به یک ائتلاف غیرآمریکایی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

تأکید رهبر معظم انقلاب در یک بازه زمانی 12‌ساله بر کلیدواژه‌های نمادینی چون «قله»، «دامنه» و «حرکت در مسیر»، علاوه بر اینکه محورهای راهبردی کشور را مشخص می‌کند، پرسش‌های قابل تأمل دیگری به دنبال دارد.

وب‌گاه عصر ایران

یوهان فلودروس، 33 ساله اهل سوئد، چندین سمت در موسسات مرتبط با اتحادیه اروپا داشت / دیپلمات سوئدی به عنوان گردشگر وارد ایران شده بود بازداشت شد و هم اکنون در زندان است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه کشورمان در پیامی نوشت: با تداوم همدلی و هم افزایی در دستگاه دیپلماسی، ابتکارات حوزه سیاست خارجی با روندی فزاینده ادامه خواهد یافت.