چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک نشریه آمریکایی اعلام کرد: در صورت بازگشت دونالد ترامپ به قدرت، آمریکا گرفتار انزوای سیاسی جهانی و جنگ‌های نیابتی می‌شود و منافع آمریکا به طور مستقیم در معرض تهدید قرار قرار خواهد گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در مسقط گفت: این مذاکرات حتما بهترین سیاست نیست، اما ممکن‌ترین گزینه برای ایران و آمریکاست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود، از مهمان نوازی دولت و ملت عراق در برگزاری شکوهمند رویداد عظیم اربعین تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ایروانی گفت: تحریم‌های شورای امنیت باید تحت ارزیابی دقیق و بازبینی مستمر از نظر عواقب عمیق بشردوستانه قرار گیرند و در صورت ضرورت، خاتمه یابند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: بعد از گذشت حدود یکسال از عمر دولت رییسی، یاسر جبراییلی از حامیان سرسخت روی کار آمدن رئیسی، انتقادهای تندی از قوه مجریه و خصوصا تیم اقتصادی دولت را آغاز کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قناد باشی گفت: گابن کشوری است که نه تنها نفت بلکه اورانیوم هم دارد و فرانسوی‌ها با کودتا در این کشور چیزهای زیادی را از دست می‌دهند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حنیف غفاری درباره ادعای مطرح شده در بلومبرگ مبنی بر توافق ایران و آمریکا بر سر فروش نفت توضیح داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایران سیاست خارجی مبتنی بر چندجانبه‌گرایی را در دستور کار قرار داده است. چندجانبه‌گرایی به مفهوم آن است که واحدهای سیاسی تلاش دارند تا الگوی رفتاری خود در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل را بر اساس همکاری‌های نهادی و بین‌المللی شکل دهند. براساس چنین رویکردی، واحدهای سیاسی به گونه تدریجی بخشی از معیارها و شاخص‌های ناشی از اراده و حاکمیت ملی را با ضرورت‌های بقا، همکاری و مشارکت راهبردی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم میهن در گزارش تاریخی خود به ماجرای کناره گیری میرحسین موسوی از نخست‌وزیری پرداخته است.

خبرگزاری مهر

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی نوشت: امید واثق دارم با تداوم همدلی و هم افزایی در دستگاه دیپلماسی، ابتکارات حوزه سیاست خارجی، با روندی فزاینده ادامه خواهد یافت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رشد چشم گیر صادرات قطعات و ماژول‌ها از امارات متحده عربی به مقصد سرزمین تزار در پنج ماهه اول سال جاری، نظر غرب را به خود جلب کرده است. شیخ نشین امارات در این بازه، 149 میلیون دلار قطعات و ماژول‌های کامپیوتری به روسیه صادر کرده و این در حالی است که رقم یادشده در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون دلار بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

هر نظام سیاسی می تواند به کثرت رسانه ها در قلمرو حاکمیتی اش ببالد ولی افتخار اصلی نظام ها این است که این کثرت شامل منتقدان نیز بشود. این امر برای جمهوری اسلامی ایران که " آزادی " جزو شعارهای بنیادین انقلابش بوده است، ارزشمندی مضاعفی دارد و محک و معیار ارجمندی برای سنجش درستی مسیری است که می پیماید.

وب‌گاه خبر آنلاین

پایگاه خبری انتخاب روز گذشته با رأی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد، اتفاقی که واکنش‌های فراوانی از سوی چهره‌های سیاسی در پی داشت. محسن هاشمی هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به این موضوع واکنش نشان داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان سعودی ساعتی قبل وارد تهران شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

روند یک سال اخیر نشان می دهد که اروپا از محور اصلی سیاست خارجی ایران کنار گذاشته شده است.

وب‌گاه الف

در سال‌های اخیر، اروپا در مرکز سیاست خارجی ایران قرارداشت به گونه ای که دولت روحانی در سال ها اخر خود، اکثر امور بین المللی را معتل اروپایی ها گذاشته بود. اما روند یک سال اخیر نشان می دهد که اروپا از محور اصلی سیاست خارجی ایران کنار گذاشته شده است