چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر پیشین امور خارجه با ارسال پیامی به امیرعبداللهیان، تأکید کرد: جهت‌گیری‌های غیر یکسو گرایانه و متوازن آیت‌الله رئیسی در حوزه سیاست خارجی بر مدار اندیشه و رهنمودهای امامین انقلاب، زمینه‌ساز تحول اساسی در روابط خارجی شد.

وب‌گاه گسترش

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات امیرعبداللهیان گفت: سند سپتامبر سند جدیدی به شمار نمی‌رود و همان روند مذاکرات ایران و 1+4 بوده است.

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل حزب ندای ایرانیان معتقد است باید در چارچوب قانون به دنبال اصلاح رویه‌ها و قوانینی رفت که اراده اکثریت مردم است و مردم باید با مشارکت پرشور در انتخابات مجلس به زعم او دست اقلیت بی‌ترمزی را که موجب نارضایتی آنها شدند از مجلس کوتاه کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ناصر کنعانی گفت: آخرین پیش نویس مذاکرات برجامی در سپتامبر سال 2023 میلادی آماده جمع بندی بود اما دولت آمریکا فرصت سوزی کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه چین تاکید کرد: «ما باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذاریم و با بازی‌های حاصل جمع صفر مخالفت کنیم، این منطقه را از محاسبات ژئوپلیتیکی دور نگه داریم و در رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل به مهره نشویم.»

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه کویتی «الرأی» در خصوص مسائل مختلفی که دستگاه دیپلماسی این کشور با آن مواجه است، از جمله پرونده‌های اصلی روز میز وزارت خارجه این کشور و میزان آمادگی آن برای تحرکات بین‌المللی و تغییراتی که جهان شاهد آن است، توضیح داد. وی در پاسخ به این سوال که پرونده‌های اصلی روی میز...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فیلمی از توصیه‌های وزارت امور خارجه کشورمان برای مراسم اربعین به زائران را مشاهده می‌کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دیپلمات ارشد چین هشدار داد، کشورهای جنوب شرق آسیا باید از پیروی از اوکراین اجتناب کنند و مراقب باشند که از آنها به عنوان مهره‌های ژئوپلیتیکی توسط نیروهای خارجی که در حال ایجاد اختلاف در این منطقه برای منافع خود هستند، استفاده نشوند.

وب‌گاه عصر ایران

این پژوهشگر در خصوص نقش این دیپلمات ترک توضیح داد: «از آنجا که فیدان قبلا رئیس میت بوده و به فضای منطقه و ارتباطات ترکیه با گروه های نیابتی آشناست، تلاش خواهد کرد تا دستاوردهای ترکیه را در عرصه سیاست خارجی و سیاست دفاعی حفظ کند و مانع از این شود که تنش های جدیدی در منطقه بروز کند تا رویکرد اقتصادی کابینه جدید تحت‌الشعاع آن قرار بگیرد.»

خبرگزاری مهر

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: تجارت مرزی ما تاکنون قانون خاصی نداشت که مجلس در حال تصویب قانون آن است، چرا که باید استان‌های مرزی کشور ساماندهی شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: هر نوع توافقی که به کاهش تحریم‌ها و بهتر شدن شرایط مردم ایران که در شرایط سختی هستند کمک کند، خدمت به جامعه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان با ابتکار و پیشنهاد سلطان عمان گفت: هر نوع توافقی که به کاهش تحریم‌ها و بهتر شدن شرایط مردم کمک کند، خدمت به جامعه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رضا نصری گفت: ظواهر امر نشان می‌دهد ایران و دولت کنونی آمریکا بر حسب ضرورت، سیاست تنش‌زدایی را پیش گرفته‌اند. به نظر می‌رسد هر دو می‌دانند افزایش تنش می‌تواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد و ازاین‌رو تلاش کرده‌اند فرمولی پیدا کنند تا با حداقل هزینه سیاسی به نوعی توافق دست پیدا کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد در گزارشی مدعی شده است حداقل 457نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درمرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه سه ماه بعد از آغاز کارش، روز گذشته در سفر رسمی وارد تهران شد و در محل وزارت خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که به نام «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نام گرفته است، به بیان رشادت‌های این قهرمان مبارزه گر پرداخت و دسیسه‌های انگلیس و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دار خواند. متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر است: باسمه...