چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی درباره عضویت ایران در گروه بریکس، آن را نقطه اوج ماه‌ها فعالیت دیپلماتیک تهران دانست و تاکید کرد: موفقیت‌های اخیر ایران در عرصه سیاست خارجی به این کشور اهرمی در برابر آمریکا می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

امام جمعه کرج: دنیا از دلار بیزار شده است / رشد صادرات کالا، تسهیل در صدور مجوزها، کاهش در رفع موانع تولید، تامین آب در روستاها و مناطق عشایری، بحث راه‌ها و تولید برق و همچنین در بحث سیاست خارجی که زمانی گدایی محبت در برابر یک کشور می‌کردیم ولی اکنون با عبور از برجام در جلسات بین‌المللی حاضر هستیم و عضو مجامع بین‌المللی شده‌ایم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محسن رفیق‌دوست، اولین وزیر سپاه ایران گفت: در اعتراضات سال 1401 کسی با اسلحه و گلوله ماموران کشته نشد

خبرگزاری تسنیم

نائب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران گفت: عضویت ایران در بریکس و شانگهای، خط بطلانی بر تلاش آمریکا برای انزوای سیاسی ایران است اما نباید انتظار داشت عضویت در بریکس یک شبه مشکل تحریم و موانع انتقال ارز را حل کند.

وب‌گاه الف

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بریکس، شانگهای و اوراسیا، اسم رمزهای شکست تحریم هاست، گفت: عضویت ایران در بریکس میخی بر تابوت تحریم های یکجانبه آمریکاست.

خبرگزاری مهر

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده، بخش تعاون در برنامه هفتم توسعه، مغفول مانده است.

وب‌گاه گسترش

رئیس دولت سیزدهم در دو سال ابتدایی دولت خود در 19 سفر خارجی عازم 18 کشور شده است. مقصد سفرهای رئیسی علاوه بر کشورهای همسایه ایران و منطقه، آمریکای جنوبی و شرق آفریقا هم بوده که نشان می‌دهد چندجانبه‌گرایی در دیپلماسی و نگاه به کشورهای مختلف، از جمله اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بریکس، شانگهای و اوراسیا، اسم رمزهای شکست تحریم هاست، گفت: عضویت ایران در بریکس میخی بر تابوت تحریم های یکجانبه آمریکاست.

خبرگزاری تسنیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تهران با پیوستن به بریکس و شانگهای می‌تواند از سلطه تحریم‌های آمریکا خارج شود و با استفاده از ظرفیت‌های بریکس و شانگهای می‌تواند از لحاظ اقتصادی امریکا را شکست دهد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس بانک توسعه نوین از پیوستن کشورمان به بانک بریکس استقبال و حضور ایران را موجب ارتقای قدرت و موقعیت بین المللی این بانک دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما علی رغم برخی انتقادات در کنار دولت هستیم، گفت: مجلس و دولت در کنار هم می‌توانند به کشور کمک کنند.

خبرگزاری دانشجو

روزنامه اعتماد در تحلیلی فاقد سند و منبع و برخلاف نظرسنجی‌های موجود مدعی شد مردم ایران متحد شدن با کشور‌های غربی را بر دیگر کشور‌ها ترجیح می‌دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیت‌ا... عابدینی، امام جمعه قزوین از گرانی‌های افسارگسیخته انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر از سوی دولت شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اندرو‌هاردینگ در تحلیلی نوشت: یکی از متمول‌ترین نقاط آفریقا این هفته میزبان همایشی بین‌المللی بود که آمیزه‌ای است از غرور، احساس آسودگی و اندکی ناراحتی. سندتون محله پرزرق و برق بانکی حومه شهر ژوهانسبورگ رو به فرسودگی آفریقای جنوبی - مکان برگزاری تازه‌ترین جلسه گروه بریکس است. بریکس، مجموعه‌ای بلندپرواز، اما نامتجانس از کشور‌هایی است (شامل برزیل،...