چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی بخش اعظمی از خاطرات روز جمعه، چهارم شهریور را به نگارش روزمرگی‌ها اختصاص داده‌است.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت مجلس کفت: بسیاری از نخبگان دوست ندارند کشور را ترک کنند، اهتمام برای بازگرداندن مهاجرین از هم سوی حاکمیت وجود دارد اما دستگاه های ذی ربط که در قالب دولت هستند باید نسبت به این مساله توجه داشته باشند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خاجی با بیان اینکه مرز‌های ایران و عربستان در خلیج فارس مشخص است، گفت: مساله میدان نفتی آرش را می‌توانیم با کویت براساس تصمیمات بین‌المللی و موقعیت تاریخی دو کشور حل و فصل کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با سفر اردوغان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، امضای توافقنامه میان دوحه و آنکارا در حوزه انرژی های تجدید پدیر گمانه زنی های بسیاری را به دنبال داشت. به باور برخی از ناظران ترکیه امیدوار است به کمک سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری امارات متحده، هزینه های تولید برق را پایین بیاورد، اما گروهی دیگر از خیز آنکارا برای تبدیل شدن به هاب انرژی خبر دادند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» با حضور نویسنده کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی، علی‌اکبر ضیایی، رئیس و جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و مراکز مختلف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اگرچه ممکن است در نگاه ایران و هلند تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، اما گفتگو و رایزنی مستمر همواره انتخاب اول ایران در ارتباط با هلند است.

خبرگزاری میزان

اولین همایش روسا و مسئولان بین الملل دانشگاه‌های کشور با حضور امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، زلفی‌گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، عین‌اللهی وزیر بهداشت تحت عنوان "دیپلماسی علمی در سیاست خارجی، ظرفیت‌ها و رویکرد" امروز یکشنبه (5 شهریور 1402) برگزار شد.

خبرگزاری مهر

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خواستار کمک وزارت امور خارجه برای انتقال فناوری‌های برتر ایرانی به خارج از کشور شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده مردم زاهدان گفت: ملت افغانستان ملتی هستند که همیشه کنار ایران بودند و ایران هم متقابل کنار آنها بوده است ولی چون طالبان این اقدامات را انجام دادند ما در روابط مان با آنها باید تجدید نظر کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده مردم زاهدان گفت: راهکارهای مختلفی برای مقابله به مثل با طالبان داریم چون ما هم آب و هم برق به استان‌های همجوار مرزی مان در افغانستان می دهیم.

خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم گفت: امروز دانشمندانی در کشور داریم که در سراسر دنیا مرجعیت علمی دارند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسینی گفت: به واسطه متمرکز شدن بر برجام، ارتباط ما با دیگر کشور‌ها از جمله چین کمرنگ شده بود.

وب‌گاه عصر ایران

چاره ای نداریم و باید برخی گزینه ها را مقابل طالبان اجرایی کنیم / ایران، آب و برق برخی استان‌های افغانستان را تامین می کند

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، پنجم شهریور ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفتگو کند. وی در این برنامه از اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم سخن گفت. حسینی گفت: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده و از همان ابتدا با چالش‌های متعددی رو به رو بود. در سال 1400، تورم نزدیک به 60 درصد و رشد اختصاصی...