چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

جمهوری اسلامی ایران در حالی پس از عضویت «شانگهای» به عضویت «بریکس» درآمد که سیاست خارجی را به «کف خیابان» نکشاند و تأمین منافع ملی را متوقف به «عصای لرزان» دیگران نکرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

. رئیس‌جمهوری سوریه می تواند در برابر اعتراضات کنونی و احتمالی آینده، به زور متوسل شود. او این روش را در سال 2010، هنگام شروع اعتراضات در درعا، به کار گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بیش از 27 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را کشور‌های بریکس تامین می‌کنند و دولت باید بریکس و ظرفیت‌ها آن را جدی بگیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

‌هم میهن در گزارشی مروری بر زندگی سیاسی علی اکبر ولایتی کرده و نوشته است؛ ولایتی که اکنون در آستانه دهه هشتم عمرش قرار دارد همچنان مرد نخست سیاست خارجی در جمهوری اسلامی است هرچند که در کارنامه طولانی‌اش اقدام شاخص و بارزی برای عرضه نداشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پنجشنبه رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در پایان نشست اعضای گروه بریکس در ژوهانسبورگ از موافقت سران این گروه برای اعطای عضویت کامل به شش کشور ایران، آرژانتین، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی خبر داد. گروه «بریکس» در بیانیه پایانی این نشست بر اهمیت تشویق به استفاده از ارز‌های ملی در تجارت بین‌المللی و مبادلات مالی این گروه و شرکای تجاری...

وب‌گاه مشرق نیوز

در ادبیات روابط بین‌الملل، فرصت‌طلبی و آپورچونیتی با عملگرایی و پراگماتیسم، دیدگاهی است که به صورت منفعت‌طلبانه به تحولات و رخدادهای جهانی نگاه می‌کنند

وب‌گاه عصر ایران

اینکه چینی ها تا چه حد مخاطرات سرمایه گذاری در سوریه را بپذیرند، ابهام‌آمیز است. اما اگر پکن این موضوع را بپذیرد، شرط های سیاسی برای دمشق، مطرح نمی کند. اما بعید است اعراب به‌ویژه، عربستان و امارات، بدون شرایط سیاسی حاضر شوند به بشار اسد کمک کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

موفقیت‌ها و پیروزی‌های پیاپی، نباید کسی را در میان نیروهای انقلاب، سرمست و مغرور کند؛ یا از طراحی شبانه‌روز دشمنان غافل سازد. باید مراقب خوابزدگی در خط مقدم بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه اعتماد در تحلیلی فاقد سند و منبع و برخلاف نظرسنجی‌های موجود مدعی شد مردم ایران متحد شدن با کشورهای غربی را بر دیگر کشورها ترجیح می‌دهند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

جمهوری اسلامی ایران در حالی پس از عضویت «شانگهای» به عضویت «بریکس» درآمد که سیاست خارجی را به «کف خیابان» نکشاند و تأمین منافع ملی را متوقف به «عصای لرزان» دیگران نکرد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دوم شهریورماه برای ایران و ایرانی‌ها یک روز تاریخی بود؛ در این روز رئیس جمهور آفریقای جنوبی به‌طور رسمی اعلام کرد که دعوتنامه عضویت در بریکس برای ایران و 5 کشور دیگر صادر شده است؛ این یعنی 5 عضو این سازمان چند جانبه و متشکل از اقتصادهای نوظهور با عضویت ایران موافقت کرده‌اند. قرار است پس از فرآیندهای اداری و فنی ایران در دی‌ماه بریکسی شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که برای خروج از یکجانبه‌گرایی آمریکا نیاز است، دلارزدایی را در دستورکار خود قرار دهند که «بریکس» یک مسیر برای شکستن آقایی دلا

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر امور خارجه و نخست وزیر قطر گفت که کشورش از توافق ایران و عربستان حمایت می‌کند و معتقد است که این توافق در کاهش تنش در منطقه مؤثر و سودمند است. «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در سخنرانی در سنگاپور که توسط مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی برگزار شد، افزود: امیدواریم تلاش‌های ما در زمینه وساطت بین ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل زندانیان،...

وب‌گاه مشرق نیوز

پیوستن ایران به گروه بریکس، در کنار عضویت دائم در شانگهای؛ اتفاق مهمی در هموار شدن مسیر دیپلماسی اقتصادی برای کنار گذاشتن دلار به وسیله ایجاد یک اتحادیه تجاری سیاسی است...