چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پیوستن ایران به بریکس می‌تواند نقش محسوسی در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین نشست سران «بریکس» سخنرانی کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیدابراهیم رئیسی در پانزدهمین نشست سران «بریکس»، سخنرانی کرد و گفت تصمیم اعضای بریکس برای گسترس گروه، اقدامی قابل تقدیر است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس‌جمهور گفت: مطمئنا فواید عضویت جمهوری اسلامی ایران در «بریکس» تاریخ‌ساز خواهد بود و فصل و گامی نو را در جهت گسترش عدالت، انصاف، اخلاق و صلح پایدار در صحنه بین‌المللی رقم خواهد زد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: رئیس‌جمهور گفت: مطمئنا فواید عضویت جمهوری اسلامی ایران در «بریکس» تاریخ‌ساز خواهد بود و فصل و گامی نو را در جهت گسترش عدالت، انصاف، اخلاق و صلح پایدار در صحنه بین‌المللی رقم خواهد زد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمهوری اسلامی ایران به همراه پنج کشور دیگر شامل عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اتیوپی، مصر و آرژانتین امروز (پنجشنبه) دوم شهریور به عنوان اعضای جدید گروه بریکس دعوت شدند. در همین خصوص «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان نشست سران بریکس امروز (پنجشنبه) دوم شهریور ماه اعلام کرد که گروه بریکس از 6 کشور ایران، عربستان سعودی،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های موفق بریکس در راستای دلارزدایی از روابط اقتصادی میان اعضاء و همچنین استفاده از ارز‌های ملی و تقویت سازوکار‌های بریکس برای پرداخت و تسویه مالی حمایت می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنرانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین نشست سران «بریکس» آغاز شد.

خبرگزاری دانشجو

رئیس‌جمهور گفت: مطمئنا فواید عضویت جمهوری اسلامی ایران در «بریکس» تاریخ‌ساز خواهد بود و فصل و گامی نو را در جهت گسترش عدالت، انصاف، اخلاق و صلح پایدار در صحنه بین‌المللی رقم خواهد زد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امورخارجه گفت: موفقیت بزرگ برای پذیرش عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه‌گرایی، زمینه تعقیب اهداف کلان دولت در اجرای دیپلماسی پویا را فراهم می‌سازد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین گفت این کشور آماده تقویت همکاری با ایران در قالب بریکس و سایر پلتفرم‌های چندجانبه در راستای تلاش برای توسعه مفید و محکم چندجانبه‌گرایی است. به گزارش «چاینا دیلی»، او این اظهارات را در دیدار با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران بریکس بیان کرد. رئیس‌جمهور ایران هم در دیدار با شی گفت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم نشأت‌گرفته از تلاش و بر مبنای اصول حکمت، عزت و مصلحت است، گفت: عضویت در بریکس پروژه دشمنان برای انزوای ایران را به چالش کشید.

خبرگزاری تسنیم

دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و فدراسیون هاکی با فرا رسیدن هفته دولت، گزارشی از عملکرد 2 ساله خود در حوزه‌های مختلف منتشر کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضویت ایران در گروه بریکس را دستاورد مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: این دولت رویکرد مثبتی در صحنه بین‌الملل در پیش گرفته و سیاست تنش زدایی با کشورهای منطقه و همسایه جواب داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور روسیه گفت: مذاکره درباره بیانیه نهایی (نشست بریکس) از جمله در مورد گسترش آن آسان نبود. پذیرش اعضای جدید در بریکس اولین مرحله از روند گسترش بلوک است.