یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محور اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم را به‌گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر، تعامل‌گرایی شکل خواهد داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آذری جهرمی در واکنش به انتشار اخباری درباره ترکیب شوراهایی مثل «شورای سیاست‌گذاری دولت چهاردهم» یا «شورای انتصابات» نوشت: همه فیک است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مسعود پزشکیان در روزی که به عنوان رئیس‌جمهور ملت و رئیس کابینه دولت در پاستور مستقر شود از یک ویژگی متمایز برخوردار خواهد بود: او وارث یک ایران قدرتمند است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این باره وبسایت شبکه سی‌ان‌ان نوشت: مقامات انتخاباتی ایران روز شنبه اعلام کردند که مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان، در میان تشدید تنش‌ها در داخل و خارج از کشور، رقیب «تندرو» خود را شکست داده و در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. شورای نگهبان، یک نهاد قدرتمند 12 نفره که وظیفه نظارت بر انتخابات و قانونگذاری را بر عهده دارد، قبل از اینکه پزشکیان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی با «خیمه‌شب‌بازی خواندن انتخاب پزشکیان» و توهین به ملت ایران نوشت: «در آن سال وقتی که حسن روحانی با وعده تغییر به ریاست‌جمهوری رسید، علاوه‌بر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه آلمان و ایتالیا پیروزی‌اش را تبریک گفتند و وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای به سوی دولت او دست دوستی دراز کرد. خیلی زود وزارت...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شرایط کنونی کشور، اقتضای منازعات را ندارد و امور کشور نباید در دست کسانی باشد که جامعه را به صحنه جنگ تبدیل و وقت‌ها را با منازعات بی‌حاصل تلف می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ شایان دنیادیده: ماراتن انتخاباتی 1403 در دور دوم با پیروزی گزینه مورد حمایت جریان اصلاحات یعنی «مسعود پزشکیان» با بیش از 16 میلیون رای در یک رقابت حساس و البته نزدیک با سعید جلیلی به پایان رسید. با وجود اینکه بر خلاف دور اول انتخابات، مشارکت مردم در دور دوم سر و شکل بهتری به خود گرفت و توانست تا مرز 50 درصد را هم لمس کند، اما عدم اقبال بخش قابل توجهی...

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناسان و رسانه‌های غربی می‌گویند دولت‌های غربی انتظار ندارند انتخابات ایران، روابط این دولت‌ها با ایران را تغییر دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شبکه دولتی انگلیس می‌گوید: هنوز هیچ‌یک از رهبران یا مقام‌های وزارت خارجه کشورهای غربی برای پزشکیان پیام تبریکی ارسال نکرده‌اند. اگرچه این وضعیت شبیه به سه سال پیش است، اما هیچ شباهتی به سال 1392 ندارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه خبر آنلاین

آقای خاتمی از سوی پادشاه عربستان دعوت شد و برای پنجمین بار در تاریخ عربستان سعودی، بالاترین نشان را از پادشاه عربستان دریافت کرد، این نشان می‌دهد که عربستان چقدر برای جایگاه، شخصیت وپرستیژآقای خاتمی و همینطور کشور ایران اهمیت قائل است.

وب‌گاه عصر ایران

مقام معظم رهبری در دیدار مخبر و اعضای هیأت دولت سیزدهم، تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات توده‌های مردم (نه خواص و ویژه‌خواران)، اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی‌ناپذیری، مأیوس نشدن، رعایت تعامل و عزت‌مندی در سیاست خارجی، اهتمام به اجرای طرح‌های بزرگ، تواضع و بردباری و معنویت و ذکر و توسل را از ویژگی‌های برجسته فردی و کاری شهید رئیسی خواندند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به باور گروهی از ناظران روابط چین و پاکستان به واسطه نقش برجسته اسلام آباد در طرح کمربند و جاده، رابطه ای استراتژیک و با اولویت برای رهبران پکن بود، اما بی ثباتی حاکم بر پاکستان و که زمینه ساز ناامنی گسترده شده، موجب گشته تا چین رابطه اش با این شریک استراتژیک را بازتعریف کند؛ گزاره ای که برای رهبران اسلام اباد گران تمام شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخست وزیر مجارستان که به چین سفر کرده است، گفت: اروپایی‌ها در مناقشه اوکراین نباید از سیاست‌های آمریکا پیروی کنند.