یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عصر ایران

با انجام اصلاحات در نظام حکمرانی سیاسی و به دنبال آن آشتی ملی و ارتقای اعتماد عمومی به نظام سیاسی، زمینه برای اقدامات اصلاحی در ساختار اقتصادی وسیاسی و سیاست خارجی فراهم می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره رویکرد دستگاه دیپلماسی ایران افزایش یافته است. گروهی بر این باورند که امروز غرب فرصت دارد تا سیاست های اشتباه خود را جبران کرده و راه را برای توافقی منطقی با ایران هموار سازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سردار رادان صبح امروز دوشنبه در دیدار با رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: نیروی انتظامی همواره با زعامت فرمانده کل قوا با دولت برخاسته از اراده ملت و در انجام وظایف قانونی همکاری کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از امنیت و مردم لبنان را برای خود اصل می‌داند و در حمایت از ملت لبنان در زمان مقتضی هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

باس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب، نوشت وظیفه اولیه پزشکیان این است که وضعیت سیاسی دولت را از این حیث سامان دهد. او باید بکوشد که اختلافات درون حکومت را به حداقل برساند. مبنای عمل او باید تفاهم و گفت‌وگو در همه سطوح باشد. همان‌طور که در مناظره‌ها دیدیم علی‌رغم اظهارات خلاف واقع یا تخریبی علیه او مقابله به مثل نکرد. قبلا هم گفته بود، اخلاق سیاسی و حفظ مرزهای اخلاقی اسلامی و منافع ملی و مردم،...

وب‌گاه خبر آنلاین

علی مطهری می گوید: به نظر من رأی مردم به پزشکیان «رأی به تغییر» بود، یعنی به ادامه وضع موجود راضی نبودند و این تغییر را در آقای پزشکیان بیشتر دیدند. عنصر قومیت در درجه دوم و سوم تأثیر داشت.

خبرگزاری دانشجو

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری دانشجو در نشست خبری خود، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه را برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشریح کرد. وی تاکید کرد که وزارت خارجه به عنوان مجری برنامه‌های تنظیم‌شده توسط دولت و مجلس، نقش فعالی در این زمینه ایفا خواهد کرد. کنعانی با اشاره به تجارب حرفه‌ای و توان دیپلماتیک وزارت خارجه در برگزاری...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری دو انتخابات در دو هفته متوالی پس از گذشت 50 روز از شهادت رئیس جمهور و مشارکت مردم نشان از عمق، استقرار و نهادینه شدن مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و همچنین وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آنها در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی خواهد شد و در نهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

در سال 2023 میلادی حجم مبادلات تجاری طرفین به 19 میلیارد دلار رسید. البته نکته نگران‌کننده برای فعالان اقتصادی ترکیه، این است که صادرات ترکیه به انگلیس، ارزش افزوده قابل توجهی ندارد و بیشتر شامل مواد خام و محصولات حوزه آهن و فولاد است.

خبرگزاری تسنیم

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای کابینه‌ی دولت سیزدهم فرمودند: رئیسی عزیز به‌عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به‌عنوان رئیس جمهور یک کشور از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در صحنه سیاست، ما با نیروها و جریان‌هایی طرفیم که به در و دیوار می‌زنند تا واقعیت را نبینند. کار امروز و دیروزشان هم نیست. هنر همیشگی‌شان است. روزنامه هم میهن نوشت: اصولاً، هویت خویش را از ندیدن واقعیت می‌گیرند و از وارونه‌سازی حقیقت، ارتزاق می‌کنند. پیداست انتخابات اخیر و اصابت تیر شکست نیز، از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بی‌آنکه واقعیت را ببینند و دریابند که چرا خلق‌الله چنین از...

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال اصلاح طلب نوشت: پزشکیان از همه مهم‌تر باید بکوشد که با تمام توان برای پر کردن شکاف موجود میان مردم و حکومت عمل کند. مردم سرمایه واقعی و اصلی هستند. نباید حتی یک نفر را از خود دور کند، چه رسد به اینکه 60درصد مردم حاضر به آمدن به پای صندوق رای نشوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

آخوندی در نامه ای خطاب به پزشکیان نوشت: پدیده‌ی چند دولتی و یا به‌عبارتی بی‌دولتی مردم را در وضعیت بی‌پناهی قرار داده است. دولتی که باید نماینده اراده‌ی ملی ایران باشد تضعیف گشته و امکان حمایت از ملت در برابر دولت‌های فراقانونی را ندارد. اینک انتظار از شما این است که به پشتوانه‌ی آرای ملت، دولت رسمی ایران را تشکیل و از مداخله دیگر نهادها در امر دولت جلوگیری نمایید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی هیئت رئیسه توضیحاتی را درباره استعفای پزشکیان از مجلس مطرح کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی مطبوعاتی نخست وزیر مجارستان دوشنبه اعلام کرد که ویکتور اوربان برای ادامه «ماموریت صلح» و دیدار و گفت‌وگو با شی جینپینگ رئیس جمهور چین وارد پکن شد.