پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاست ویژه آقای وزیر در حوزه گردشگری | اتفاقات خوب در راه است؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
سیاست ویژه آقای وزیر در حوزه گردشگری | اتفاقات خوب در راه است؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: لازم است که جذابیت‌های خود را به جهانیان معرفی کنیم. بر اساس تحقیقات بانک جهانی، ایران در حال حاضر هفتمین کشور جذاب برای گردشگری در دنیا به شمار می‌آید. به نظر من، ما در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی جزو سه کشور برتر جهان هستیم.

سیدرضا صالحی امیری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مولفه‌های گردشگری در کشور گفت: در خصوص گردشگری نیازمند سه مسئله هستیم تا بتوانیم ظرفیت گردشگری کشور را افزایش دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اول اینکه باید جذابیت‌های خود را به دنیا معرفی کنیم در حالیکه ایران بر اساس مطالعات بانک جهانی هفتمین کشور جذاب برای گردشگری در جهان است، به اعتقاد من ما جزو سه کشور اول در سطح جهان و در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هستیم.

وی با اشاره به این‌که مسئله دومی که باید به آن توجه شود بحث زیر ساخت است، ادامه داد: مسئله سوم نیز امنیت است. ظرفیت امروز گردشگری کشور حدود 6/2 میلیون است بر اساس برنامه ما باید این را به 15 میلیون برسانیم. مجموعه برنامه هایی را تدوین کردیم و در حال گفت وگو با اعضای موثر دولت هستیم تا این سه حوزه را به صورت جدی دنبال کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی دیگر از اقدامات فعال کردن دیپلماسی است. بنده پنجشنبه و جمعه گذشته با تعدادی از وزرای گردشگری کشورهای منطقه صحبت کردم. با عربستان، ازبکستان، گرجستان، عراق و خیلی از کشورهای دیگر در حال رایزنی هستیم تا فضا را برای ورود گردشگر آماده کنیم. همین هفته در روز شنبه بنده ششمین هتل پنج ستاره تهران را رونمایی کردم. ما تعهد داریم سالی 100 هتل در کشور بسازیم به ویژه هتل های 4 و 5 ستاره. برداشت ما این است که دولت چهاردهم با گفتمان وفاق بستر لازم را برای توسعه گردشگری را فراهم خواهد کرد. ان شاء الله ظرف یکسال آینده شاهد تحولی در آمار و میزان حضور گردشگران در ایران خواهیم بود.

صالحی امیری درباره بازگشت اشیا تاریخی به کشور گفت: شاید برای مردم ما جذاب باشد که یکی از این الواح مهم را یکی از کاوشگرانی که در منطقه سد دز فعال بود در کاوشگری با خود برده بود و بعد از حدود 50 سال فرزندان این فرد با پدر مراجعه کردند و این اثر تاریخی را تحویل نمایندگی ما دادند، برای اینکه گفتند متعلق به مردم ایران است. ان شاءالله در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور در موزه ملی ایران رونمایی خواهیم کرد. ما تلاش خواهیم کرد تا این آثار به کشور باز گردد. اکنون در چندین کشور دارای پرونده حقوقی بوده و در حال دنبال کردن آن هستیم تا آثاری که از ایران در کشورهای دیگر است، بتوانیم بازگردانیم.

سیاست ویژه آقای وزیر در حوزه گردشگری | اتفاقات خوب در راه است؟ 2