شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیلاب

سیلاب

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزش باد شدید از فردا در شرق کشور با آغاز بادهای 120 روزه آغاز خواهد شد. سیستان و بلوچستان وارد یک بحران تکراری و طبیعی می شود هرسال در این ایام فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد؛ ریزگردها، طوفان گرد و خاک، و بادهای 120 روزه، از فردا در سیستان و شرق کشور آعاز می شود؛ بادهایی که نفس مردم در سیستان و بلوچستان را تنگ می کند. از فردا بادهای 120 روزه در شرق کشور آغاز می‌شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روز سه شنبه 11 اردیبهشت شاهد ورود موج بارشی جدیدی خواهیم بود که نقاط نیمه غربی کشور را پوشش می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بخشدار فردوس رفسنجان اعلام کرد که سیلاب ورودی به شهر صفائیه مهار شده است.

وب‌گاه فرارو

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز برگزاری کنکور سراسری را در سطح کشور داشتیم و چندین مسیر اصلی و فرعی شهرستان زیرکوه به دلیل شدت بارندگی و سیلاب مسدود شد و برخی از داوطلبان کنکور به محل حوزه‌های آزمون نرسیدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در این خبر فیلمی از وقوع سیلاب در گلزار شهدای کرمان را مشاهده می‌کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سال 1354 در چنین روزهایی برای شهر دامغان یک اتفاق ناگوار رخ داد که کام مردم این منطقه را تلخ کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس گفت: به دلیل حجم بالای ویرانی ها و گرفتاری مردم در سیل، به شدت ماشین آلات سنگین نیاز داریم و تقاضا داریم همه پای کار بیایند و مرهمی بر درد مردم سیل زده باشند.

وب‌گاه فرارو

کارشناس محیط زیست می‌گوید: «در دهه 1390-1400 بارندگی ایران به‌طور متوسط حدود 11 درصد، آب‌های سطحی حدود 44 درصد و آب‌های تجدیدپذیر حدود 32 درصد کاهش یافته است. در دهه‌های اخیر میانگین دمای شهرهای اصلی ایران حدود 0.6 درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است. پیش‌بینی‌ها تا 1415 بین 0.7 (در سناریوی متوسط) تا 1 (در بدترین حالت) درجه افزایش دما را نشان می‌دهند.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خبر رگبار، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی ایران نسبت به وقوع سیلاب در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هشدار داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از شکسته شدن 2 بند خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بندهای خاکی زیرکوه روستاها تخلیه و با دستور استاندار جلسه اضطراری سیلاب در استان برای امدادرسانی برگزار می‌شود. تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از شکسته شدن 2 بند خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بندهای خاکی زیرکوه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وام مسکن، یک نوع تسهیلات مالی است که توسط بانک‌ها یا مؤسسات مالی ارائه می‌شود و به افراد و خانواده‌ها کمک می‌کند تا برای خرید، ساخت، تعمیر یا بهبود مسکن خود منابع مالی کسب کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های...