سه‌شنبه 29 خرداد 1403

سیل جاده مشگین‌شهر - اهر را بست

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سیل جاده مشگین‌شهر - اهر را بست

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که راه ارتباطی مشگین‌شهر - اهر به دلیل جاری شدن سیل مسدود شده است.

به گزارش مشرق، در این اطلاعیه آمده است: به علت وقوع سیلاب و تخریب بخشی از پل افیل واقع در حوزه استحفاظی شهرستان اهر تردد در جاده مشگین‌شهر - اهر تا اطلاع بعدی امکان‌پذیر نیست.

فرماندار مشگین‌شهر از خسارت 80 تا 100 درصدی سیلاب و تگرگ به مزارع و باغات 16 روستای این شهرستان خبر داد.

شهرام محمدی اظهار کرد: به دنبال جاری شدن سیل بر اثر بارش شدید باران و تگرگ، باغات و مزارع روستاهای سه بخش مشگین شرقی، مرکزی و مرادلو دچار خسارت های سنگین شدند.

وی با بیان اینکه اندازه تگرگ و حجم بالای سیلاب عامل اصلی خسارت به بخش کشاورزی شهرستان بوده است، ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران در حال ارزیابی دقیق حجم خسارت ها هستند که بعد از جمع‌بندی اعلام خواهد شد.

فرماندار مشگین‌شهر عنوان کرد: سیلاب همچنین حجم بسیار زیادی رسوب در حوضچه های آبگیر خیاوچای و نهرخاتون ایجاد کرد که بر اثر آن آب یکی از محلات مشگین‌شهر قطع شد که با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب برطرف شده است.

وی افزود: همچنین در مسیر نهرخاتون آب یکی از روستاها قطع شده بود که طی ساعات پیش رو وصل خواهد شد.

وی اظهار کرد: وقوع سیلاب و شکسته شدن منبع آب در بالادست شهر لاهرود باعث قطعی آب شهر شده بود که هم اکنون مشکل برطرف شده است.

محمدی ادامه داد: شب گذشته نیز سه دستگاه خودرو در مسیر سه راهی ویجینی شهرستان اهر و منطقه شیران مشگین‌شهر در گل و لای و سیلاب گرفتار شده بودند که خوشبختانه این حوادث تلفات جانی نداشت.

وی ادامه داد: 2 دستگاه از این خودروها از گل و لای بیرون کشیده شدند و خودرو سوم هم با استفاده از یک دستگاه جرثقیل در حال خارج‌سازی است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از 2 روز پیش نسبت به ورود سامانه بارشی به استان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داده و بر لزوم توجه به موارد توصیه شده در هشدارهای هواشناسی سطح نارنجی شماره 6 تاکید کرده بود.

استان اردبیل از جمله 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

خردادماه سال گذشته نیز سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرد.

منبع: ایرنا