جمعه 28 اردیبهشت 1403

سینمای جهان

سینمای جهان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علیرضا خمسه درباره رسیدن به نقش باباپنجعلی گفت: به مازندران رفتم و پیرمردها را نگاه می‌کردم؛ به تکلم آنها دقت می‌کردم و از آنها برای خودم تقلید می‌کردم تا بتوانم نقش پنجعلی را درست دربیاورم و خدا را شکر می‌کنم که مردم هم مرا قبول کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علیرضا خمسه با اشاره به نقش‌هایی که علاقه داشته در سینما ایفا کند، بیان داشت: نقشی که همیشه دوست داشتم آن را بازی کنم، نقش اکبر عبدی در فیلم «مادر» ساخته زنده یاد علی حاتمی بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نقشی که همیشه دوست داشتم آن را بازی کنم، نقش اکبر عبدی در فیلم «مادر» ساخته زنده یاد علی حاتمی بود.

خبرگزاری تسنیم

فراخوان ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌کوتاه پرواز که آذر امسال برگزار می‌شود، منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم

کارگاه کارگردانی «از طرح تا اجرا» با حضور رهبر قنبری کارگردان سینمای ایران، عصر روز گذشته در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

وب‌گاه گسترش

فیلم «سفر» به کارگردانی پیتر واتکینز محصول سال 1987 میلادی به عنوان بلندترین فیلم تاریخ سینمای جهان معرفی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم «سفر» به کارگردانی پیتر واتکینز محصول سال 1987 میلادی به عنوان بلندترین فیلم تاریخ سینمای جهان معرفی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مسئولان سینمایی می‌توانند با یک رایزنی درست و برنامه‌ریزی صحیح از تعدد عجیب و بی‌شمار جشنواره‌ها بکاهند تا هم کیفیت برگزاری جشنواره فیلم فجر را همچمون رویدادهایی مثل کن و ونیز افزایش دهند هم با سیاست درستی که در پیش گرفته‌اند بخش خصوصی را هم به بازی بیاورند تا سهم بیشتری به جشنواره‌ها تعلق گیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

واژه بهارات، نام هندی کشور هند است و «بهاراتیا جاناتا» نام حزب حاکم در هند است که مخالفان آن‌را به تبعیض‌های قومی و مذهبی متهم می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: نمایش فیلم جدید وودی آلن در حالی با تمجید تماشاگران در ونیز رو به رو شد که همزمان بیرون از کاخ جشنواره تجمع اعتراضی علیه این سینماگر 87 ساله برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش سینمای ایرانِ این شماره سیناپس سریال «رهایم کن» و فیلم «عروسی مردم» و چند نقد بر «رهایم کن» و فیلم «دست انداز» را می‌خوانیم. در ادامه کتاب «الگو‌های فیلمنامه نویسی» مطالعه تطبیقی ساختار روایی در نظریه‌های فیلمنامه نویسی مدرن تألیف مرتضی شاپوری معرفی شده است. در پرونده ویژه این شماره به ژانر کمدی...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: فیلم «روزهای کامل» ساخته «ویم وندرس» کارگردان مطرح آلمانی به عنوان نماینده سینمای ژاپن در اسکار 2024 معرفی شد.

خبرگزاری تسنیم

مریم بحرالعلومی نویسنده و کارگردان در پانصد و هشتاد و هفتمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران عنوان کرد: «قطع فوری» یک کار تجربی و متفاوت با ساخته‌های قبلی‌ام است که فضایی قصه‌گو داشتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

آنچه در نماوا تبدیل به یک تخصص شده، همکاری با نیروهای شکست خورده سینما و تلویزیون است که در نهایت به سقوط این پلتفرم منجر شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی، جدیدترین قسمت از برنامه «نقد سینما» به گفتگو درباره تصویر مناسک در سینمای ایران و مرور مستندهای اربعین می‌پردازد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سی‌یکمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری که امشب 10 شهریورماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود، در «میز نقد سینمای ایران» با موضوع «مرور مستند‌های اربعین» میزبان وحید چاووش مستندساز و محمد صابری روزنامه‌نگار سینمایی می‌شود. نقدوبررسی فیلم سینمایی «سکوت» اثر مارتین اسکورسیزی سوژه این هفته «میز نقد سینمای جهان» با حضور...