پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سینمای جهان

سینمای جهان

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سال 2023 نیز با درگذشت چهره‌های تاثیرگذاری در عرصه سینما و تلویزیون همراه بود، از ویلیام فردکین کارگردان نامدار آمریکایی و ستاره‌های بزرگی چون لولوبریجیدا و راکل ولش تا مرگ زودهنگام متیو پری بازیگر سریال محبوب «فرندز».

وب‌گاه خبر آنلاین

محمود عطشانی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «لوتریا» گفت: با وجود اینکه سینمای جهان صنعتی‌تر از سینمای ماست اما از لحاظ هوش و نیروی انسانی چیزی از آنها کم نداریم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داود نماینده درباره شخصیت ناصر طهماسب و حواشی مربوط به مرگ این هنرمند توضیحاتی ارائه دادند.

خبرگزاری تسنیم

چندی است حمله به چهره‌ها سمت و سوی دیگری هم پیدا کرده از جمله رفتار قبیح حاشیه‌سازی برای پروانه معصومی پس از مرگ که واکنش‌های فراوانی داشت و این بار هجمه‌پراکنان به سراغِ ناصر طهماسب رفته‌اند. داود نماینده از این اتفاق ناراحت‌کننده پرده برداشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

زنده‌یاد ناصر طهماسب؛ صاحب صدای ماندگار سینمای مستند در سال‌های اخیر در شب اعلام خبر درگذشتش هم صاحب جایزه شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محسن برمهانی معاون سیما در پیامی درگذشت ناصر طهماسب دوبلور توانا و پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت. متن پیام معاون سیما به این شرح است: «انا لله و انا الیه راجعون خبر درگذشت «ناصر طهماسب» از هنرمندان پیشکسوت و برجسته تلویزیون موجب تاسف و تالم اینجانب شد. این هنرمند ارزنده که ستاره‌ای درخشان و ماندگار در هنر دوبله بود با صدای منحصر به فرد خود طی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» هم به میان هنرمندان و سازندگان آثار مستند و دوستداران و علاقه‌مندان سینما و امیدان فردای مستند که جایگاهی رفیع در پیکره سینمای کشور با تمام نابسامانی‌هایش دارد و دارای احترام و ارزش و اعتبار در سینمای جهان است، آمد و با برگزاری خود برای جماعتی شورها آفرید و طیفی را هم به دلایل مختلف چندان راضی نکرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بیست و دومین جشنواره فیلم داکا در کشور بنگلادش میزبان نمایش 29 فیلم بلند و کوتاه ایرانی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در شکل‌گیری چالش فقدان تنوع بازیگری در سینما نقش بسزایی را ایفا کرده است، ضعف عملکرد آموزشگاه‌های بازیگری است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به سراغ نقدوبررسی 2 مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» و «زندگی سیلوستر استالونه» می‌رود و در گفتگو با دبیر هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، به این رویداد می‌پردازد.

خبرگزاری تسنیم

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر معتقد است باید در کنار اکران آثار سینمایی، اکران مقطعی و تک سانسی برای حوزه مستند هم ایجاد کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیوان کثیریان معتقد است اکران فیلم «فسیل» در عمان اتفاق بسیار خوبی است و باعث گسترش تبادل با کشورهای دیگر می‌شود اما این ماجرا عملا یک ضربه بسیار محکم به سینمای روشنفکری است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: عادل تبریزی کارگردان فیلم سینمایی «گیجگاه» ضمن ابراز رضایت از فرآیند اکران این فیلم سینمایی از علاقه‌مندی حامد بهداد به این فیلم گفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، درام فرانسوی تحسین‌شده «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه برنده بهترین فیلم در جوایز فیلم اروپا 2023 شد. در مراسم اهدای جوایز امسال که شب پیش (شنبه) در برلین برگزار شد، ساندرا هولر که 2 نامزدی در بخش بهترین بازیگر زن به دست آورده بود برای ایفای نقش در «آناتومی یک سقوط» در نقش نویسنده‌ای که احتمال می‌رود همسرش را کشته باشد،...

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: فیلمی که فرانسه به اسکار نفرستاد، جایزه بهترین فیلم اروپایی سال 2023 را از آن خود کرد.

خبرگزاری تسنیم

مشاور فرهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که راهکار برون‌رفت سینمای ایران از رکود اقتصادی، مشارکت بخش خصوصی است.