پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سینمای جهان

سینمای جهان

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پروژه، سی‌ونهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری امشب 5 آبان از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. «میز نقد سینمای ایران» در این هفته به سراغ فیلم سینمایی «زنبور کارگر» رفته است و افشین صادقی کارگردان و افشین علیار منتقد مهمانان این بخش هستند. «زنبور کارگر» دومین اثر افشین صادقی به نویسندگی سعید...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم «زاپاتا» با نام قبلی «عموزادگان» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کننده‌گی زنده‌یاد ایرج تقی‌پور، به بخش سینمای جهان بیستمین و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم داکا بنگلادش راه یافت. این جشنواره از سال 1977 به ترویج فرهنگ سینمای سالم در بنگلادش و تجلیل از جریان اصلی جهانی در فیلم و ارتباط اجتماعی آن اختصاص دارد. این رویداد فرهنگی سالانه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خانه هنرمندان ایران در برنامه «وطن من چمدان است»، سه اثر شاخص سینمای جهان را با موضوع فلسطین نمایش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

سینماتک خانه هنرمندان ایران در قالب برنامه «سه روز سه فیلم» با عنوان «وطن من چمدان است»، سه اثر شاخص سینمای جهان را با موضوع فلسطین نمایش می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

سینماتک خانه هنرمندان ایران در قالب برنامه «سه روز سه فیلم» با عنوان «وطن من چمدان است»، سه اثر شاخص سینمای جهان را با موضوع فلسطین نمایش می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«دایره مینا» یکی از بزرگ‌ترین قربانیان سانسور در سینمای پیش از انقلاب بود و به سبب تصویر سیاهی که از وضعیت بهداشت و بیمارستان‌های آن دوره ارایه کرده، با شکایت سازمان نظام پزشکی سه سال در محاق بوده است و در این مدت، سازمان انتقال خون تاسیس می‌شود و بعد از راه‌اندازی آن، این فیلم امکان اکران پیدا می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری «آیین رونمایی از زیرساخت‌های نوین سینمای ایران» با حضور هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینما شهر صبح امروز در محل ساختمان این موسسه برگزار شد. در ابتدای این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، کلیپ یادبودی از آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی، هنرمندان تازه درگذشته پخش شد. میرزاخانی در ابتدای صحبت‌های...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: از دهه 60 و 70 سینمای ایران به عنوان دهه‌های طلایی سینما یاد می‌شود، دهه‌هایی که اقبال به سینما در ایران با سینمای کودک پا گرفت و بعدتر با «دونده»، «خانه دوست کجاست، «بچه‌های آسمان» و... جهانی شد. مقایسه آن روزها با سینمای امروز کمی تلخ به نظر می‌رسد اما شاید تلنگری باشد تا بتوان سینمای کودک ایران را در محتوا و جریان‌سازی به آن روزها نزدیک‌تر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: در خصوص زندگی حضرت عیسی بالغ بر 120 فیلم، برای حضرت موسی بالغ بر 70 فیلم و در خصوص بودا بالغ بر 40 فیلم تولید شده است؛ درحالی‌که دررابطه‌با زندگی پیامبر اعظم محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله تنها 2 فیلم ساخته شده است؛ این موضوع نشان‌دهنده جفای جهان اسلام در حق پیامبر مهربانی و رحمه للعالمین است.

وب‌گاه خبر آنلاین

برنامه تلویزیونی «نقد سینما» در سی و هفتمین قسمت که امشب 21 مهرماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود، به نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «گیج‌گاه» و «دختر آرام» می‌پردازد.

وب‌گاه خبر آنلاین

امانوئلا النا پندیوک از رومانی معتقد است به نظر من سینما بر کودکان تاثیر شگرفی دارد، بچه‌ها غالبا بسیار علاقه‌مند هستند که به سینما بروند، اما به عقیده من این وظیفه آموزگاران و والدین است که در این امر کودکان را هدایت کنند.

خبرگزاری تسنیم

محمد احمدی، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان معتقد است که رقابت فیلم‌های کودک و نوجوان با کمدی‌ها در گیشه به شدت نابرابر است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمدرضا مقدسیان گفت: مجموع تکنیک‌های موجود در انیمیشن «مرد عنکبوتی 2» پیوند دقیق بین فرم و محتواست.

خبرگزاری تسنیم

فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» با کیفیت بالا از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود؛ همچنین برنامه جدید «نَقل و نُقل» به شبکه دو می‌آید و فصل جدید برنامه «حال خوب» هم در راه آنتن شبکه سلامت است.

وب‌گاه مشرق نیوز

فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» با کیفیت بالا سه‌شنبه (11 مهرماه) در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) از شبکه یک پخش خواهد شد.