جمعه 14 اردیبهشت 1403

سینمای جهان

سینمای جهان

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سری جدید برنامه «هفت» در آستانه جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه نمایش سیما می رود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی یا تاکید بر ضرورت اتخاذ راهبردهایی برای ارتقای سینمای کشور در رده 3 سینمای برتر جهان گفت: تاسیس اندیشکده سینما در سازمان سینمایی یک ضرورت است.

وب‌گاه الف

سینمای 2023 علیرغم رشد 29 درصدی گیشه خود به‌نسبت سال 2022، باز هم نتوانست به دوران پیش از کرونا بازگردد تا با چشم‌اندازی که بنگاه‌های رصد و تحلیل از وضعیت سینما طی سال 2024 به عمل آورده‌اند، نگرانی‌هایی در مورد اکران امسال و گیشه آن به وجود بیاید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: سینمای 2023 علیرغم رشد 29 درصدی گیشه خود به‌نسبت سال 2022، باز هم نتوانست به دوران پیش از کرونا بازگردد تا با چشم‌اندازی که بنگاه‌های رصد و تحلیل از وضعیت سینما طی سال 2024 به عمل آورده‌اند، نگرانی‌هایی در مورد اکران امسال و گیشه آن به وجود بیاید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران، کتاب «یک دریچه، یک چراغ» شامل مجموعه مقالات سینمایی امیرحسین سیادت روز دوشنبه 11 دی ماه ساعت 17 در محل خانه سینما رونمایی می‌شود. در این مراسم رونمایی، علاوه بر نویسنده کتاب، سعید عقیقی و حسین عیدی‌زاده حضور خواهند داشت و درباره این کتاب صحبت خواهند کرد. کمیته فرهنگی انجمن منتقدان...

خبرگزاری تسنیم

دبیر سابق جایزه پژوهش سال سینمای ایران با اشاره به کارکردهای این جایزه و لزوم توجه به پژوهش در سینما گفت: این رویداد موجب کاهش انقطاع میان سینما و نهادهای پژوهشی می‌شود.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

در آستانه روزهای پایانی سال 2023 میلادی و در شرایطی که سینمای جهان با مشکل بزرگ اعتصابات سراسری اصناف سینمایی مواجه بود، 10 فیلم پرفروش سال را در ادامه خواهید دید. به گزاشر عرشه آنلاین؛ سینمای جهان در سال 2023 با چالش‌های متعددی ازجمله اعتصاب اصناف سینمایی روبه‌رو شد. در این اعتصاب که دلیل عمده آن، نگرانی عوامل سینما از گسترش بی‌رویه بکارگیری پدیده هوش مصنوعی در هنر هفتم بود، فیلم‌نامه‌نویسان...

خبرگزاری تسنیم

در آستانه پایان سال 2023 میلادی و در شرایطی که سینمای جهان با مشکلاتی چون اعتصابات سراسری اصناف سینمایی مواجه بود، نگاهی به 10 فیلم پرفروش سال انداخته‌ایم.

وب‌گاه گسترش

فیلم‌هایی چون «باربی»، «اوپنهایمر» و انیمیشن «برادران سوپرماریو»، حتی با وجود اعتصاب نویسندگان و بازیگران در آمریکا، رکورد فروش در سال 2023 سینمای جهان را شکستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سینمای جهان در سال 2023 با رکوردشکنی فیلم‌هایی چون «باربی»، «اوپنهایمر» و انیمیشن «برادران سوپرماریو»، سال موفقی را در گیشه با وجود اعتصاب چند ماه نویسندگان و بازیگران آمریکا رقم زد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سینمای جهان در سال 2023 با رکوردشکنی فیلم‌های خود سال موفقی را در گیشه با وجود اعتصاب چند ماه نویسندگان و بازیگران آمریکا رقم زد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی نقویان را بسیاری با مستند‌های «خارج از دید»، «رمز و راز ملکه»، «در برابر طوفان» و بسیاری دیگر می‌شناسند و صدایِ دلنشین و پررمز و رازی که این مستند‌ها را جذاب‌تر و ماندگارتر کرد. ناصر طهماسب با کوله‌باری از تجربه و ماندگار کردن بسیاری از کاراکتر‌های سینمای ایران و جهان، مستند‌های مهمی را دوبله کرد که آن‌ها ماندگار شدند. تماشاگران سینمای جهان،...

خبرگزاری تسنیم

مهدی نقویان به حمله‌ها و هجمه‌های عجیب و غریب علیه چهره‌ها خصوصاً پس از مرگ واکنش نشان داد و ابراز ناراحتی کرد که قابل پیش‌بینی بود این افراد معلوم‌الحال بعد از درگذشت ناصر طهماسب این ناجوانمردی را خواهند کرد.

خبرگزاری تسنیم

شبکه نمایش سیما به مناسبت درگذشت استاد ناصر طهماسب، بخشی از کنداتور پخش خود را به مرور آثاری با صداپیشگی این هنرمند فقید اختصاص داده است.

خبرگزاری دانشجو

دو فیلم سینمایی «شماره 10» و «کت چرمی» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی برای رقابت در دو بخش بیست و دومین جشنواره «داکا» به بنگلادش می‌روند.