سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سینما و تئاتر

سینما و تئاتر

خبرگزاری دانا

فیلم حماسی و پرهزینه «آواتار: راه آب» محصول دیزنی و قرن بیستم با فرووش 855 میلیون دلاری در گیشه جهانی تنها طی مدت 10 روز اکران به پنجمین فیلم پرفروش سال 2022 تبدیل شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «جزیره فضایی» از اینکه برخی بازیگرانشان دلیل رد تیزرهای تلویزیونی اعلام شده‌اند انتقاد کردند و به دلیل اینکه هیچ فضای تبلیغی دیگری هم فراهم نیست، در تدارک تهیه تیرزهای دیگری هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب نمایشنامه «تباه» به نویسندگی لین ناتیج و ترجمه سعید قاسمی از انتشارات مانیاهنر منتشر و راهی بازار کتاب شده است. لین ناتیج (متولد 2 نوامبر 1964) یک نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که آثار او معمولاً درباره مردم حاشیه‌ای است. ناتیج استاد نمایشنامه‌نویسی در دانشگاه کلمبیاست. او اولین (و همچنان تنها) زنی است که جایزه پولیتزر نمایشنامه را دوبار برای...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «سیده لیلا اسراری» تهیه‌کننده رادیو که بیش از دو دهه به عنوان تهیه کننده در ساخت همه قالب‌های رادیویی فعالیت دارد، سال گذشته و در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به عنوان منتخب هیئت داوران با برنامه «آق چادر» موفق به کسب رتبه برتر شد. وی در این رابطه می‌گوید: در جشنواره‌های بسیاری توانستم به عنوان رتبه اول و برتر معرفی شوم که آخرین آن سال...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حامد حسن پور طی حکمی امیر جدیدی را به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و زیرساخت منصوب کرد. در متن حکم امیر جدیدی آمده است: جناب آقای امیر جدیدی با سلام و احترام. باتوجه به مجوز 82/281/ د مورخ 1401/09/28 دفتر انتصابات دانشگاه و با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست موقت معاونت پشتیبانی و زیرساخت باشگاه پژوهشگران...

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «روحَن، شکوه خاموش» به نویسندگی و کارگردانی ناهید حسن‌زاده جایزه ویژه هیات داوران را از بیست و هشتمین جشنواره فیلم کلکته دریافت کرد. پیش از این فیلم سینمایی «روحَن، شکوه خاموش» برنده سه جایزه از جشنواره کازان شده بود که شامل جایزه بهترین فیلم، جایزه نتپک و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن برای ژیلا شاهی بود. حسین محجوب، مجید پتکی، ساقی...

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: کارگردان نمایش «آخرین نوار کراپ» معتقد است فرهنگ و هنر نباید جایگاهش را به واسطه برخی اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد، از دست بدهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رادیو این روزها در حال ساختِ سریال نمایشی درباره حاج قاسم سلیمانی است که پخش آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سینمای ایران امسال در سه جشنواره مهم برلین، کن و ونیز حضور قابل توجهی داشت و جوایز مهمی را نیز از جشنواره‌های کارلووی واری، تالین، توکیو و بوسان از آن خود کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی، تالار‌های نمایشی تهران و دیگر شهر‌های کشور روز‌های دوشنبه پنجم و سه شنبه ششم دی ماه اجرایی نخواهند داشت. نمایش «هتل ریتاج» به کارگردانی حمیدرضا افسری که این روز‌ها به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است، طی روز‌های پنجم و ششم دی ماه نیز به اجرای...

وب‌گاه مشرق نیوز

آقای سخنگو، رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هم بوده است که کمتر از یک ماه پیش یعنی در اوج ناآرامی‌های اخیر برگزار شده بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در بخشی از سریال جمال می‌گوید: من هم مثل دوست ماساژور شما، آدم ایستایی نیستم، مچ را بگیرم بعدش می‌روم روی ساق، ساق را بگیرم می‌رم بالاتر، آقا فریدون می‌خواهید برم بالاتر؟

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: قفل برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی در کشور همچنان روبه‌روی هنرمندان و مسوولان است و در این مسیر شاید برگزاری جشنواره‌های دوره ای و خصوصا جشنواره فجر، کلید اصلی برون رفت از این شرایط باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر ارتباطات بیان کرد: مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزو حریم خصوصی دانستند و تاکید کردند که باید حفظ شود. در همین راستا در لایحه‌ای که در حال آماده‌شدن است، تدابیری برای حفاظت از داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری دانا

رحیمی گفت: تئاتر هنر مردمی است و از دیدگاه من بهترین بستر برای انتقال مکتب سردار سلیمانی به نسل جوان است.