شنبه 8 اردیبهشت 1403

شادی در گرو حضور در پای صندوق رأی است + فیلم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهران رجبی، هنرمند و مجری تلویزیون، بر لزوم حضور پر شور در انتخابات تأکید کرد و گفت: حضور هنرمندان از قشرهای مختلف اعم از بازیگران، شاعران و خوانندگان در تالار وحدت بسیار پر شور و قابل توجه بود. حسن این حضور در آن است که ما یکدیگر را باور می‌کنیم. حضور پر شور عام مردم در انتخابات هم کمترین حسنی که دارد، جوانمردی است.

این فعال عرصه تلوزیون خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم کشور مال ماست، یعنی تنها این کشور برای ماست و ما به هر کشوری که برویم نه فقط غربت برای ما حساب می‌شود، بلکه اگر حقوق بشر را در حد اعلا هم رعایت کنند، باز هم غریب خواهیم بود.

او با طرح این پرسش که این کشور را چگونه باید حفظ کنیم، قوی نگه داریم و شر دشمنان را سرش کم کنیم، اظهار داشت: اولین قدم حضور در پای دین خداست. اگر تا پیش از این شک داشتیم که فقط ما کشور اسلامی هستیم و بقیه کشورها کافرند، امروز می‌بینیم که یک جا سی هزار مسلمان کشته می‌شوند و هیچ کشوری حتی با ادعای مسلمانی نگاه هم نمی‌کند، به جز دوستان ما که زحمت می‌کشند، کمک می‌کنند و هزینه می‌دهند. اما کشور اسلامی دیگری تنها غرق زیبایی‌هاست که مثلاً غروب آفتاب چقدر قشنگ است! هنوز متوجه نیستند و این شبیه همان دوران اوایل انقلاب اسلامی که ما را هم نگاه نمی‌کردند.

رجبی با تأکید بر ضرورت حضور در انتخابات اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌ها برای اینکه در سطح کره زمین کارساز باشیم و در اولویت کشورهای اسلامی باشیم، شرکت در انتخابات است که بگوییم قوی هستیم. همه از کشوری که مردم پای کار هستند حساب می‌برند.

او با اشاره به پریشانی حال معاندین در اثر حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: قطعاً در 24 ساعت آینده باید دل کسانی را ببینیم که معاند هستند را مشاهده کنیم که چه حال پریشانی از حضور ما در انتخابات کشورمان دارند. واقعاً اگر ما هم جای آنها بودیم حال بدی داشتیم.

این هنرمند کشورمان به آثار حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر ما دل مؤمنین را شاد کنیم و دل کافران را ناشاد کنیم، حسنه حساب می‌شود؛ حسنه یعنی «ان الحساب یذهبن سیئات» یکی از کاربردهای این آیه همین جا هست که گناهان را می‌برد.

او ادامه داد: درواقع ما با یک رأی چند کار انجام می‌دهیم: اقتدار کشور را حفظ می‌کنیم، دل دوستان را شاد می‌کنیم، حال معاندین را پریشان می‌کنیم، گناهان را ذبح می‌کنیم و خودمان هم فرحناک می‌شویم. این همه حسن در پای صندوق آمدن هست که اگر بهترین کنسرت هم بروید این شادی و عشق به دست نمی‌آید.