چهارشنبه 4 مهر 1403

شاگرد اول مدرسه گواردیولا، ونسان کمپانی / وحشت اروپا از بایرن نسخه 2024

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شاگرد اول مدرسه گواردیولا، ونسان کمپانی / وحشت اروپا از بایرن نسخه 2024

بایرن مونیخ با ونسان کمپانی به ماشین گلزنی تبدیل شده است: 29 گل زده فقط در 6 بازی.

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های تابستان امسال ونسان کمپانی به هیچ وجه از گزینه‌های اصلی برای نیمکت بایرن مونیخ نبود. باواریایی‌ها اول به سراغ ژابی آلونسو رفتند، بعد با یولیان ناگلزمان تماس گرفتند و وقتی از آنها جواب منفی شنیدند به ترتیب به رالف رانگنیک، اولیور گلاسنر، سباستین هوینس و چند نفر دیگر رو زدند.

اما در کمال شگفتی جواب همه این مربی‌ها به بایرن یک نه بزرگ بود. اما بالاخره یک مربی پیدا شدن که به بایرن بله گفت. ونسان کمپانی که فصل پیش با برنلی در لیگ برتر حضور داشت. او در اولین صحبتهایش طوری حرف زد که مدیران باشگاه لبخند زدند: "بایرن باید تیمی باشد که حریف با تمام وجود از آن بترسد. هدف ما این است که در کمترین زمان ممکن این حس را با حریفان القا کنیم".

کمپانی به این وعده‌ای که داده بود در کمترین زمان ممکن عمل کرد. حالا مگر می‌شود حریف بایرن مونیخ بود و از این تیم ترسناک وحشت نکرد؟ بایرنِ کمپانی بهترین آمار گلزنی تاریخ خود در شروع فصل را ثبت کرده است: 29 گل زده فقط در 6 بازی!

بیایید 6 بازی رسمی ونسان کمپانی به عنوان سرمربی بایرن مونیخ را به ترتیب زمانی مرور کنیم:

اولم 0-4 بایرن (جام حذفی) ولفسبورگ 2-3 بایرن (بوندس‌لیگا) بایرن 2-0 فرایبورگ (بوندس‌لیگا) هلشتاین کیل 1-6 بایرن (بوندس‌لیگا) بایرن 9-2 دینامو زاگرب (لیگ قهرمانان) وردبرمن 0-5 بایرن (بوندس‌لیگا)

مربی سابق اندرلخت و برنلی حالا می‌تواند بادی در غبغب انداخته و به سایر همکارانش پز بدهد که بزرگترین برد تاریخ چمپیونزلیگ را به دست آورده است. تا پیش از بازی بایرن و دینامو هیچ تیمی نتوانسته بود در این رقابتها 9 گل به ثمر برساند.

فارغ از برد درخشان او در چمپیونزلیگ، تیم کمپانی در بوندس‌لیگا هم خارق‌العاده کار کرده است. هشت سال بود که هیچ مربی‌ای نتوانسته بود در فصل اول حضورش در بایرن هر چهار بازی اول فصل را با پیروزی پشت سر بگذارد. آخرین مربی‌ای که این کار را کرده بود کارلو آنچلوتی در فصل 17-2016 بود. از این گذشته 9 سال بود که هیچ مربی‌ای در شروع کار در بایرن، سه بازی اول خارج از خانه را با سه پیروزی پشت سر نگذاشته بود. آخرین مربی که به این آمار دست یافت پپ گواردیولا در فصل 16-2015 بود.

پس بی‌دلیل نیست که در آلمان و در کوچه و خیابان‌های مونیخ حالا خیلی‌ها به یاد روزهای پپ گواردیولا در تیم‌شان افتاده‌اند. کمپانی، شاگرد گواردیولا در منچسترسیتی، حالا نوید روزهایی درخشان را در این شهر جنوب آلمان می‌دهد.

شاگرد اول مدرسه گواردیولا، ونسان کمپانی / وحشت اروپا از بایرن نسخه 2024 2
شاگرد اول مدرسه گواردیولا، ونسان کمپانی / وحشت اروپا از بایرن نسخه 2024 3