شنبه 7 مهر 1403

شبکه‌های برون مرزی را دریابیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شبکه‌های برون مرزی را دریابیم

تهران - ایرنا - نمایند سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: تبلیغات با استفاده از شبکه‌های تلویزیونی امری مهم و تاثیرگذار در دنیای امروز است بنابراین باید شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما را دریابیم.

محمد قمی با اظهار تاسف از قطع شبکه‌های الکوثر و کانال اردوی شبکه جهانی سحر به دلیل بدهی‌های ارزی به ایرنا، گفت: تبلیغات بنیان و اساس حکومت ها در جهان است و شبکه‌های برون مرزی هر کشور ستون‌های اصلی برای شناساندن افکار، عقاید و باورهای فرهنگی آن نظام حکومتی نزد جهانیان هستند.

وی ادامه داد: وقتی می بینیم که شبکه‌های بی بی سی و صدای آمریکا همچنان با گذشت بیش از یک قرن از جنگ جهانی دوم به چندین زبان بین المللی برنامه پخش می‌کنند باید متوجه شویم که تبلیغات تا چه اندازه‌ای در نگاه سیاستمداران غربی دارای جایگاه ویژه است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس دهم افزود: از شنیدن خبر قطع ماهواره‌ای الکوثر واقعا متاسف شدم چراکه جمهوری اسلامی باید میلیاردها دلار هزینه می‌کرد تا هزاران مبلغ را به جهان اسلام ارسال کند که اندیشه‌های والای انقلاب اسلامی و امام راحل را نزد مستضعفان جوامع اسلامی مطرح سازند که ما می دانیم در این شرایط اسفناک تحریمی اساسا چنین امکانی وجود نداشت. بنابراین الکوثر همین وظیه را با هزینه هایی که اصلا درخور توجه نیست برعهده گرفت.

قمی ادامه داد: الان وقت این نیست که به بهانه نبودن بودجه، ثانیه‌ای پخش الکوثر متوقف شود و نمایندگان فعلی در مجلس یازدهم باید راهی برای حل این مشکل پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که در حال حاضر دولت با مشکلات عدیده مالی روبروست و باید تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی طرح های ریاضت اقتصادی را اجرا کنند ولی باید درنظر داشته باشیم که پخش شبکه‌های برون مرزی صداوسیما یکی از استراتژیک ترین طرح‌های کشور است که نباید در ادامه فعالیت آنها کمترین خللی وارد شود چراکه فقط موجبات خشنودی دشمنان قسم خورده انقلاب و در راس آنها صهیونیست‌ها را فراهم می کند.

*س_برچسب‌ها_س*