دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

شرایط واگذاری 51 درصد سهام سرخابی ها اعلام شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شرایط واگذاری 51 درصد سهام سرخابی ها اعلام شد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: شرایط واگذاری 51 درصد از سهام سرخابی ها امروز اعلام و از طریق دو شیوه امکان واگذاری آنها وجود دارد.

آقای حسین قربانزاده گفت: در جلسه هیات عالی واگذاری، شرایط واگذاری 51 درصد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس بصورت یک جا و یا سه بلوک 17 درصدی همزمان به تشخیص سازمان خصوصی سازی مصوب شد.

او درباره شرایط این واگذاری گفت: با تصویب این هیات، با 20 درصد حصه نقدی، یک سال تنفس و اقساط در شش قسط سالانه، عرضه بلوکی سرخابی ها انجام می شود.

قربانزاده درباره قیمت معامله گفت: مبنای قیمت گذاری همان قیمت کارشناسی رسمی دادگستری با اضافه ارزش بلوکی خواهد بود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با نظر اعضای هیات واگذاری قیمت پایه بلوک 17 درصدی استقلال، 503 میلیارد تومان و پرسپولیس 516 میلیارد تومان و همچنین قیمت پایه بلوک 51 درصدی برای استقلال 2137 میلیارد تومان و پرسپولیس 2194 میلیارد تومان مصوب شد.

او گفت: تاریخ مزایده عرضه بلوکی این دو باشگاه بزودی اعلام می شود و همچنین از همه متقاضیان دعوت کرد برای مذاکره پیش از مزایده به سازمان خصوصی سازی مراجعه کنند.

قربانزاده گفت: خرید این سهام برای تمامی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد است و شرکت های که سهام اکثریت آنها غیر دولتی است می توانند در این مزایده که پایان دی و یا ابتدای بهمن ماه است شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی