یک‌شنبه 15 مهر 1403

شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تقویت و حمایت شوند / حادثه حرم رضوی برای تفرقه بین شیعه و سنی بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تقویت و حمایت شوند / حادثه حرم رضوی برای تفرقه بین شیعه و سنی بود

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به شعار امسال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: استان خراسان شمالی با توجه به ظرفیت کشاورزی که دارد در زمینه شرکت های دانش بنیان به خصوص شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی ضعیف است که باید تقویت شده و حمایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد اظهارکرد: در ماهی قرار گرفته ایم که باید حرمتش نگه داشته شود چراکه در ماه رمضان مهمان ویژه خداوند هستیم و به عنوان روزه دار واقعی باید در این ماه گناه نکرده و زبان، گوش و چشم خود را از گناه حفظ کنیم.

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه رحلت شهادت گونه حضرت خدیجه کبری (س) افزود: این بانوی بزرگوار، حق بزرگی به گردن جامعه اسلامی دارد، ایشان در کنار پیامبر اسلام همه عمرش را برای گسترش دین اسلام گذاشت و اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد با ایشان نماز خواند و اموالش را در مسیر اسلام قرار داد تا رسول اکرم بتواند در مسیر هدایت جامعه بهتر کار کند. وی تاکید کرد: حضرت خدیجه (س) در زمان های بسیار سخت در کنار پیامبر بود در زمان توهین ها، خطر جانی و زمان تحریم همیشه در کنار پیامبر بودند و همه اموال خود را در دوران تحریم برای ترویج و گسترش اسلام گذاشت و درنهایت در همان دوران شعب ابیطالب مریض شدند و در همین مسیر از دنیا رفتند که به واقع رحلت ایشان، شهادت بحساب می آید.

خطیب جمعه بجنورد همچنین به سالروز شهادت شهید آوینی، مجاهد میدان جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: شهید آوینی با قلمش جهاد تبیین کرد و دفاع مقدس را با قلمش به جهان معرفی کرد بطوری که تاکنون کسی نتوانسته به این زیبایی به قصه جنگ بپردازد.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در حرم امام هشتم (س) و شهادت دو روحانی به دست ضارب سلفی و وهابی که توسط کشورهای تکفیری مامور شده بود، گفت: نظام استکبار که همواره به دنبال تفرقه و جنگ بین کشور های مسلمان بود با این اتفاق هم دنبال ایجاد اختلاف بود که موفق نشد.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: ملت ما همه ترفند های دشمن را می شناسند و فریب این ترفند های نظام سلطه را نمی خورد زیرا چهل سال در پای درس دو امام بزرگوار آموزه هایی را آموخته که دیگر فریب دشمنان را نخواهند خورد.

وی تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که دستور همه این شهادت ها، چه در دوران جنگ تحملی، چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای ترور از نظام استکباری صادر می شود.

وی اظهارکرد: ملت ایران از دست نظام استکباری ضربه های فراوانی خورده است اما همواره در برابر این نظام ایستاده و هزینه این ایستادگی شهادت هایی است که در دوره های مختلف روی داده است. وی تاکید کرد: دو روحانی که در حادثه حرم رضوی به شهادت رسیدند با گلوله جهان استکبار به شهادت رسیده اند چراکه استکبار همواره حامی منافقین، سلفی ها و داعشی ها بوده و با در اختیار گذاشتن امکانات از آنان حمایت کرده است.

امام جمعه بجنورد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع شعارسال گفت: در بازدید و بررسی از پارک های علم و فناوری استان مشخص شد که استان ما در مقایسه با استان های دیگر در این حوزه نیز عقب است که باید تقویت بشود. حجت الاسلام نوری افزود: بیشتر شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری استان در حوزه آی تی هستند که با توجه به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی، نیاز داریم در حوزه کشاورزی هم شرکت های دانش بینان، بیشتری ایجاد شوند.

وی گفت: کشور به دلیل درگیری با خشکسالی نیازمند استفاده از شیوه های نوین آبیاری و بهره برداری موثر از آب است که با ایجاد، تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان این حوزه می توان بسیار موفق بود.

وی همچنین گفت: اگر شرکت‌ها ی دانش بنیان در حوزه بذر ورود کنند سالانه مجبور به واردات یک صد میلیون دلار بذر از خارج از کشور نخواهیم شد و با بهبود وضعیت کشاورزان، مهاجرت کشاورزان به حواشی شهرها کم شده و اقتصاد کشور تقویت خواهد شد. انتهای پیام / گ