دوشنبه 16 مهر 1403

شناسایی عوامل انتشار کلیپ قاچاق چوب در لنده / برخورد قاطع با نشر اکاذیب در فضای مجازی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شناسایی عوامل انتشار کلیپ قاچاق چوب در لنده / برخورد قاطع با نشر اکاذیب در فضای مجازی

قاضی اکبر پرندوار از شناسایی عوامل انتشار کلیپ قاچاق چوب و نشر اکاذیب در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاضی اکبر پرندوار در گفت‌وگو با صبح زاگرس، با اشاره به توزیع گسترده فیلمی در فضای مجازی مبنی بر قاچاق چوب های زاگرس توسط برخی از شهروندان گفت: در پی انتشار فیلمی مبنی بر غارت درختان بلوط زاگرس از لنده توسط فردی معلوم الحال در فضای مجازی و انتقاد از مسولان نظارتی از جمله دستگاه قضایی، دستورات لازم برای تحقیق و تفحص صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: دادستانی شهرستان لنده حسب مباحث مطرح شده ضمن ورود قاطع قضایی به این مسئله از اداره مربوطه یعنی منابع طبیعی شهرستان لنده درخواست تحقیق و توضیح کرد که اداره مذکور طی شرحی اعلام که طبق مجوز صادره به شماره فلان که تصویر آن موجود است توضیحاتی را ارائه کرده است.

وی تاکیدکرد: در این توضیحات آمده است که بار مذکور اولاً چوب گردو بوداست نه بلوط، ثانیاً مجوز حمل داشته است، ثالثاً در خواست شکایت و پیگیری موضوع و برخورد با افراد منتشر کننده کلیپ کذب به اتهام نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی و مقامات رسمی را داشت است که در نهایت افراد مذکور شناسایی و دستگیر و در مرجع قضایی پرونده تشکیل و قرار قضایی لازم جهت نشر کلیپ مذکور صادر شده است.

قاضی پرندوار گفت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم تا روشن شدن ماجرا از انتشار اخبار کذب در فضای مجازی خودداری نمایندچرا که مصدایق عینی نشر اکاذب می باشد و جرم تلقی خواهد شد.

انتهای پیام /