چهارشنبه 11 مهر 1403

شناسایی 80 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شناسایی 80 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شناسایی حدود 80 درصد از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: تاکنون 179 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و 20 هزار نفر آنان در مقطع ابتدایی به کلاس‌های درس بازگردانده شدند.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، معصومه نجفی پازوکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در سراسر کشور، اظهار داشت: در این راستا با اجرا طرح شهید محمودوند و راه‌اندازی سامانه سیدا، کودکان 6 تا 11 ساله بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در سه فاز شناسایی، جذب و نگهداشت برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 95 درصد کودکان شناسایی شده بازمانده از تحصیل پیگیری کننده دارند.

نجفی پازوکی از شناسایی حدود 80 درصد از کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و تصریح کرد بر اساس اطلاعات سامانه سیدا و سازمان ثبت احوال کشور 179 هزار کودک 6 تا 12 ساله بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علت بازماندگان از تحصیل این کودکان بررسی و مشخص شده است، بیان کرد: تاکنون 20 هزار نفر از کودکان یاد شده در مقطع ابتدایی به کلاس‌های درس در مدارس هدایت شده اند.

نجفی پازوکی با بیان اینکه نگهداشت کودکان جذب شده و بازگشت به تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: کودکانی که فقر خانواده عامل بازمانده آنها از تحصیل است باید حمایت شوند تا این عامل دوباره به ترک تحصیل آنها منجر نشود.