دوشنبه 9 مهر 1403

شناورهای ناجی بوشهر مجهز به پمپ‌های اطفا حریق شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شناورهای ناجی بوشهر مجهز به پمپ‌های اطفا حریق شدند

بوشهر - ایرنا - معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: به منظور ارتقا ایمنی و همچنین تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای، شناورهای جستجو و نجات بنادر این استان مجهز به پمپ‌های اطفا حریق شد.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از محمد قاسمی اعلام کرد: در راستای پشتیبانی و افزایش استعداد مقابله‌ای با حریق شناورهای جستجو و نجات این اداره کل نیز مجهز به پمپ‌های اطفا حریق با ویژگی و خصوصیاتی شامل پمپ الکتریکی مرکزی با پرتاب آب 15 متر، پمپ مرکزی و روزنباور با پرتاب آب 60 متر شدند.

وی بیان کرد: تردد بالای شناورهای سنتی در آبراه‌های تحت حاکمیت این اداره کل و تراکم آن‌ها در اسکله‌های بنادر تجاری و صیادی استان، همواره ریسک‌های متعددی را متوجه صنعت دریانوردی کرده که حریق یکی از عمده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با شروع فصل تابستان و افزایش دما، ریسک حریق بیش از دیگر فصول بالا رفته و آمار آتش‌سوزی‌های سنوات گذشته موید این امر است.

وی عنوان کرد: در این زمینه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای ارتقا ایمنی، تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای زیادی فراهم داشته که استقرار شناورهای آتش‌خوار و نصب و راه‌اندازی تاورهای اطفا حریق در بنادر، از جمله آنها محسوب می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*