سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

شهادت سردار سلیمانی موجی از اسلام‌خواهی را در جهان ایجاد کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شهادت سردار سلیمانی موجی از اسلام‌خواهی را در جهان ایجاد کرد

حجت‌الاسلام حاتمی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی موجی از اسلام خواهی را در جهان ایجاد کرد، گفت: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از اسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حبیب حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی، شهیدی بودند که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ایشان را به چشم یک فرد نگاه نکنیم بلکه به چشم یک مکتب به آن نگاه کنیم لذا مکتب شهید سلیمانی را مطرح کردند و این مکتب شاخص هایی دارد.

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی، یک طرح جامع و منسجمی است که با جهان بینی که ارائه می دهد و با دستورالعمل ها، بشر را به سمت کمال و هدف راهنمایی می کند و شهید سلیمانی در امتداد مکتب اسلامی، تشیع، ظلم ستیزی، امامین انقلاب به سمت و سویی حرکت می کند که به هدف نهایی برسیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد: در مکتب شهید سلیمانی به تمام جوانب نیازهای بشری اعم از دنیوی، جسمی و روحی، آخرتی، عقلی و فکری، احساسی و عاطفی، فردی و اجتماعی توجه شده و چنانچه در مکتب امام صادق (ع)، امام حسین (ع) امام خمینی (ره) که برگرفته از مکتب اسلام است توجه شده و مکتب شهید سلیمانی بخشی از مکتب امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: اگر بخواهیم شاخص های مکتب شهید سلیمانی را معرفی کنیم، از مهمترین آنها توحید و خداباوری است به طوری که شهید سلیمانی توجه به اسلام ناب محمدی و ارادت به اهل بیت (ع) داشتند که این مهم در مکتب شهید سلیمانی موج می زند.

وی بیان کرد: از دیگر شاخصه های مکتب شهید سلیمانی، معنویت و دنیا گریزی است و اینکه چرا شهید سلیمانی عزیز می شود در حالی که می تواند از امور دنیا بهره مند شود ولی از دنیا گریزان است و پایبند به تکلیف شرعی است و در عین پایبندی به تکلیف شرعی، از یک عقلانیت جدی حساب شده بهره مند است و اعتقاد صادقانه به نقش مردم دارد و می داند مردم اثرگذار هستند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی، پاسدار ارزش های دینی بود و همیشه عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده و برای گسترش عدالت اجتماعی تلاش می کرد.

حجت الاسلام حاتمی گفت: ایشان دشمن شناس دقیقی بودند و به خوبی می دانستند دشمنان اسلام و انقلاب چه کسانی هستند، همچنین برخی از اموری که دیگران برای دیگران مهم بود، برای شهید سلیمانی پیش پا افتاده است.

وی با بیان این که شهید سلیمانی، دشمن واقعی را آمریکا و انگلیس می داند گفت: ایشان جوان فریب خورده ای که از طرف برخی افراد داخلی فریب خوده است را دشمن نمی دانست و به دنبال هدایت چنین افراد فریب خورده بود چرا که نگاه ایشان یک نگاه جهانی و بزرگ است و در مجموع مهربانی با دوستان و مقابله با دشمنان از ویژگی های شهید سلیمانی بود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان گفت: عشق به ارتقای بینشی، معرفتی، جان نثاری و شهادت طلبی کاری کرد که نفس خود را شهید کرده بود و با نفس خود جنگید و در نهایت پاداش او که شهادت بود، عطا گردید و شهادت شهید سلیمانی موجی از اسلام خواهی را در جهان ایجاد کرد به طوری که در خیلی از کشورها نام فرزندان خود را قاسم می گذارند و به خاطر نگاه عمیق حاج قاسم است.

انتهای پیام /