سه‌شنبه 17 مهر 1403

شهامت رزمندگان سرلوحه زندگی مدیران و جوانان باشد / خاطرات آیت الله ناصری از تشکیل تیپ الغدیر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شهامت رزمندگان سرلوحه زندگی مدیران و جوانان باشد / خاطرات آیت الله ناصری از تشکیل تیپ الغدیر

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس، گفت: شهامت رزمندگان باید سرلوحه زندگی همه ما به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از سرداران دفاع مقدس استان یزد به مرور خاطراتی از آن دوران پرداخت و اظهار داشت: در تصمیم‌گیری و انجام یک سری امور در آن زمان باید عجله می کردیم و به شدت با کمبود زمان مواجه بودیم.

وی در ادامه به نقل خاطره ای از آن دوران پرداخت و بیان کرد: یک روز در ساعت 9 یا 10، به همراه آقای فقیه در سپاه نشسته بودیم، از قرارگاه به ما زنگ زدند و گفتند می‌خواهیم درباره مسئله تیپ الغدیر مذاکره کنیم، تصمیم شما چیست؟ گفتم من یزد هستم و قرار شد نتیجه را بعدا اعلام کنم.

ناصری عنوان کرد: بعد از قطع تلفن به آقای فقیه گفتم: اینها ظهر می خواهند تکلیف این قضیه مشخص شود و ما باید آنجا باشیم، با استانداری تماس گرفتیم و از استاندار که آن زمان آقای گرانمایه بود، درخواست هواپیما کردیم، ایشان با وزارت کشور تماس گرفت و یک هواپیما برای ما از تهران فرستادند. بعد از یک ساعت به یزد رسید و با آن هواپیما خودمان را به دزفول رساندیم و از دزفول با ماشین به قرارگاه رفتیم.

وی ادامه داد: وقتی به دزفول رسیدیم، زمان اذان بود و همه برای وضو گرفتن در صف بودند. آقا محسن رضایی در حالیکه برای وضو گرفتن آماده می‌شد، ما را آنجا دید و بسیار خوشحال شد که ما خودمان را به آنجا رساندیم.

امام جمعه یزد یادآور شد: شهید احمد کاظمی، محسن رضایی، رحیم صفوی و شمخانی افرادی بودند که بر سر مسئله تیپ الغدیر با آنها همفکری کردیم و فرمانده را آقای عاصی زاده مشخص کردیم و همانجا اسم تیپ را هم تعیین کردیم.

وی تاکید کرد: این خاطره را گفتم که اشاره کنم آن زمان اگر این کار انجام نمی‌شد و سرعت عمل به خرج نمی دادیم، شاید امور اینگونه پیش نمی رفت و روند کار تغییر می کرد.

ناصری با اشاره به روحیه اخلاصی که در رزمندگان و فرماندهان وجود داشت، بیان کرد: توصیه می‌کنم آن اخلاص و نیت پاک خدایی را حفظ کنیم و مسائل دنیوی ما را از آخرت دور نکند.

وی همچنین با اشاره به شهامت رزمندگان و فرماندهان در دوران دفاع مقدس برای بسیاری از تصمیم گیری ها، اظهار داشت: شهامت مثال زدنی آنها باید همیشه سرلوحه امور ما به ویژه نسل جوان در زندگی مان باشد.

انتهای پیام /