پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شهرداری تهران به «کرونا روایت» پیوست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرداری تهران به «کرونا روایت» پیوست

تهران - ایرنا - مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: این نهاد در رویداد «کرونا روایت: ثبت لحظه‌های ماندگار» با هدف پاسداشت مدافعان سلامت، ثبت تجارب و خاطرات آنان مشارکت می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، زینب نصیری در دیدار با معاون اجتماعی و فرهنگی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی کشور، ثبت اسناد مربوط به جانفشانی‌های جامعه بهداشت و درمان در مقابله با کرونا را ارزشمند دانست و آمادگی اداره کل سلامت شهرداری را برای برگزاری این رویداد اعلام کرد.

نصیری گفت: از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا در شهر تهران اداره کل سلامت در اقدامی مشابه نسبت به ثبت تجارب و خاطرات مدیران سلامت مناطق و مسئولین خانه‌های سلامت اقدام کرده که تاکنون بیش از یکهزار اثر به این اداره کل ارسال شده است.

وی ضمن تشریح ابعاد مختلف اقدامات صورت گرفته در مجموعه شهرداری تهران در مبارزه و کنترل ویروس کرونا، تجارب و اقدامات شهرداری تهران را در این زمینه حائز اهمیت عنوان و ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور شاهد برگزاری رویدادی اثرگذار در سطح کشور باشیم.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور نیز با اشاره به اینکه برای ثبت یکایک رشادت‌ها و همدلی‌های گروه‌های درمانی، جهادی و مردمی کمیته‌ای به نام «کرونا روایت» ایجاد شده است تا لحظه‌های ماندگار محفوظ بمانند، افزود: این افتخارات باید برای آیندگان الگو باشد و آنان از این رشادت‌ها باخبر شوند.

مسعود حبیبی گفت: در راستای ثبت کرونا روایت، نهادهایی مانند وزارت بهداشت، شبکه سلامت صدا و سیما، کتابخانه ملی، شهرداری تهران اعلام همکاری کرده‌اند، این روایت‌ها درس و آموخته‌هایی برای فرزندان ما است تا با بحران‌های مشابه مقابله کنند.

براساس این گزارش، سازمان نظام پزشکی رویداد «کرونا روایت: ثبت لحظه‌های ماندگار» را با شعار «روایت شما از کرونا چیست؟» برگزار می‌کند.

این رویداد از تمامی هنرمندان و کادر بهداشت و درمان کشور در 10 بخش شامل کرونا به روایت سینما (فیلم موبایلی، فیلم مستند، فیلم کوتاه، ویدیوکلیپ، نماهنگ، پویانمایی، سریال اینترنتی و فیلم داستانی)، کرونا به روایت ادبیات (داستان کوتاه، داستانک، روایت و شعر)، کرونا به روایت تصویر (عکس، طرح، کارتون، پوستر، خط و نقاشی)، کرونا به روایت رادیو و تلویزیون (برنامه رادیویی، برنامه تلویزیونی)، کرونا به روایت مسئولیت اجتماعی (خیرین سلامت، فعالیت‌های داوطلبانه، اقدامات جهادی)، کرونا به روایت علوم انسانی سلامت (اخلاق پزشکی، فلسفه پزشکی، آموزش پزشکی و جامعه‌شناسی پزشکی)، کرونا به روایت پژوهش (مقاله علمی به زبان فارسی، مقاله علمی به زبان انگلیسی)، کرونا به روایت ایثار (زندگینامه شهدای سلامت، درباره شهدای سلامت)، کرونا به روایت آموزش همگانی (تصویری، صوتی، مکتوب) و کرونا به روایت رسانه (یادداشت و گزارش) دعوت به مشارکت کرده است.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال 98 کشور را درگیر کرده، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 139 هزار و 511 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 109 هزار و 437 نفر از بیماران بهبود یافته و هفت هزار و 508 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*