پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شهردار مشهد: همکاری دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار مشهد: همکاری دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی ضروری است

مشهد - ایرنا - شهردار مشهد گفت: همکاری دستگاه‌ها و سازمانهای مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ساماندهی کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار در این کلانشهر ضروری است.

محمدرضا کلائی روز شنبه در جریان بازدید فرماندار مشهد از سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری این شهر افزود: آسیب های اجتماعی باید با هماهنگی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط رفع شود لذا باید همه بر این موضوع تمرکز کرده و به دنبال راهکاری برای کاهش این معضلات باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت متغیرهای مرتبط با آسیب های اجتماعی در مشهد رضایت بخش نیست و نسبت به سایر حوزه ها از تعادل مناسبی برخوردار نمی‌باشد.

شهردار مشهد گفت: انتظار داریم شاهد اقدامات ملموس‌تر از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری در حوزه فرهنگی باشیم و برای رفع این مشکل راهکارهای درون سازمانی و برون سازمانی باید مد نظر قرار گیرد.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در جریان این بازدید گفت: اقدامات موثر در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست.

محمد محسن مصحفی افزود: بسیاری از موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی باید به صورت بین بخشی حل شود در حالی که این موضوع از نظر قانونی نیز متولیان خاص خود را دارد اما بنا به هر دلیل دستگاه های مرتبط کم کاری خود را بر دوش شهرداری می‌اندازند.

وی ادامه داد: در مجموع برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار و زنان رها شده نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها از جمله فرمانداری هستیم.

معاون شهردار مشهد گفت: کودکان کار توسط شهرداری جمع آوری می شوند و طبق قانون باید به بهزیستی تحویل داده شوند اما مرکز نگهداری این کودکان به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش ظرفیت از تحویل گرفتن آنان خودداری می‌کند.

وی افزود: برای رفع این مشکل این آمادگی وجود دارد که مکانی در اختیار بهزیستی قرار گیرد اما برای نگهداری از این کودکان هیچگونه تخصص و مجوز قانونی برای شهرداری وجود ندارد.

مصحفی ادامه داد: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های یاد شده آمادگی همکاری حداکثری دارد اما در این مسیر نیاز است دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها با محوریت فرمانداری اعلام آمادگی کنند.

براساس آمار در شهرستان مشهد با جمعیت حدود 3.2 میلیون نفر حدود پنج هزار تا 6 هزار نفر معتاد متجاهر وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*