جمعه 31 فروردین 1403

«شهرستان ادب» افق تازه‌ای از ادبیات انقلابی است / پیام رهبری مسیر حرکت موسسه را روشن می‌کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«شهرستان ادب» افق تازه‌ای از ادبیات انقلابی است / پیام رهبری مسیر حرکت موسسه را روشن می‌کند

محمد مهدی سیار از اساتید موسسه «شهرستان ادب» پیام رهبری به بهانه ده سالگی این مجموعه را یک جمع بندی از این ده سال و ترسیم افق آینده و روشن نمودن مسیر حرکت موسسه می داند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی سیار، شاعر و از اساتید موسسه فرهنگی «شهرستان ادب» به بهانه ده سالگی این موسسه در گفت و گو با خبرنگار دانا از شرح فعالیت ها و تاثیر این موسسه در حوزه شعر و داستان انقلاب گفت: «شهرستان ادب» جمعی دوستانه و فراگیری است که هم برای آموزش و استعدادیابی در زمینه شعر و داستان و هم تولید کتاب و رمان با انتشارات با کیفیت و هم در حوزه تولیدات موسیقیایی ده سالی است که از آغاز فعالیتش می گذرد.

وی افزود: در دوره شعر «آفتابگردان ها» از سراسر کشور شاعرانی که در آغاز این راه هستند، با حضور در این دوره ها و با استفاده از راهنمایی های پیشکسوتان و اساتید این حوزه ادامه راه می دهند که از دل این دوره ها، شهرستان ادب توانسته شاعران خوبی به جامعه شعر کشور معرفی کند؛ خیلی از شاعرانی که در این سال ها به خصوص در شب شعرهای رمضانی رهبری شعرخوانی کردند و درخشیدند، اکثرا هنرآموختگان دوره های شعر آفتابگردان ها بودند.

سیار درباره تولید رمان و کارگاه های داستان نویسی این موسسه گفت: در حوزه داستان هم ما با راه اندازی «مدرسه رمان» یک ایده تازه و متفاوتی را در پرورش داستان نویسان و معرفی رمان نویسان به جامعه ادبی کشور آغاز کردیم و امروزه بسیاری از جوایز ادبی مانند جایزه جلال و جایزه کتاب سال به فارغ التحصیلان «مدرسه رمان» تعلق می گیرد و به نظرم یک جریان تازه داستان نویسی در کشور شکل گرفته است.

وی درخصوص پیام ویژه رهبری به مناسبت ده سالگی این مجموعه گفت: ما در همه این سال ها از حمایت ها و دعای رهبر انقلاب و همین طور هدایت ها و ترسیم افق راه توسط ایشان بهره مند بودیم و ایشان به طور متناوب به این موسسه و محصولات آن لطف داشتند و امروز هم به مناسبت ده سالگی موسسه پیام دادند که در واقع یک جمع بندی از این ده سال و ترسیم افق آینده و مسیر حرکت موسسه را روشن می کند. همان طور که رهبری فرمودند، هم در گسترش کمی کارها و هم در عمق بخشی و بالا بردن تراز کیفی فعالیت ها و محصولات موسسه باید بتوانیم بهتر عمل کنیم.

متن پیام که امروز در حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر رونمایی شد به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم اولا ده سالگی شهرستان ادب مبارک باشد. ثانیا از زحمات عزیزان و ملاحظ فهرست محصولات موسسه خرسند و متشکرم. ثالثا استمرار تلاش‌ها و دقت در رعایت ملاحظات فنی و نیز ملاحظات ارزشی را از این عزیزان انتظار دارم. رابعا در کنار گسترش کمی که البته مطلوبست، اعتلای کیفی حتما درخور توجه و اهتمام است. این به کار شما و عمری که برای آن صرف شده معنا می‌دهد. خامسا می‌دانید که سعی زیاد می‌شود برای واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی، شمایید که باید این سعی شیطانی را باطل کنید. نسل شما و شما جوانان آگاه و پرانگیزه باید در این جبهه نقش مدافع و مهاجم را ایفا کنید. برای شما عزیزان همیشه دعا می‌کنم. والسلام علیکم سیدعلی حسینی خامنه‌ای

انتهای پیام /

«شهرستان ادب» افق تازه‌ای از ادبیات انقلابی است / پیام رهبری مسیر حرکت موسسه را روشن می‌کند 2