شنبه 8 اردیبهشت 1403

شهرکرد مجهز به تصفیه خانه بزرگ آب خواهد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرکرد مجهز به تصفیه خانه بزرگ آب خواهد شد

تهران - ایرنا - نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی شهرکرد صاحب یک تصفیه خانه بزرگ و مجهز خواهد شد.

«احمد راستینه» روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: وزیر نیرو بر تکمیل هرچه سریع تر تصفیه خانه بزرگ و مجهز شهر کرد تاکید کرده است.

وی ادامه داد: تحقق این امر کمک خواهد کرد دیگر در آینده این شهر شاهد حوادثی مانند چند روز اخیر نشده و آب سالم برای مردم تامین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حل مشکلات مردم شهرکرد گفت: طی 4 و 5 روز گذشته یک جهاد آبرسانی ویژه با دستور وزیر نیرو در استان شکل گرفته که جای قدردانی دارد.

راستینه ادامه داد: اما حجم ترک‌فعل دولت گذشته به حدی است که حل مسئله به صورت کامل را زمان‌بر کرده است. وی افزود: کوتاهی دولت قبل از سال 1394 در تکمیل سامانه‌های پایدار آبرسانی به شهرکرد سبب شد تا 60 درصد این شهر با سیلاب اخیر دچار مشکل بشوند. نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از لحظه نخست شکل‌گیری این مسئله، همه ظرفیت‌های اجرایی وزارت نیرو و استان به میدان آمد تا مشکل حل شود. وی گفت: حضور وزیر نیرو باعث بسیج عمومی امکانات کشور برای حل مسئله شهرکرد شد. راستینه با اشاره تماس‌های تلفنی 24 ساعته با وزیر نیرو و پیگیری موضوع افزود: با حضور وزیر نیرو در شهرکرد، ایشان از نزدیک مدیریت را برعهده گرفتند و با پیگیری‌های استاندار شاهد بسج عمومی امکانات و تسریع در اجرای سامانه‌های تامین آب بودیم. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ظرف امشب و فردا صبح یکی از سامانه‌های اضطراری وارد مدار شده و مشکلات مردم کمتر می‌شود. راستینه ابراز امیدواری کرد: با حل اساسی مسئله، گوشه‌ای از صبر و شکیبایی مردم پاسخ داده شود. در روزهای اخیر سیلاب اتفاق افتاده در استان چهارمحال و بختیاری سبب شد به صورت غیرمترقبه چشمه کوهرنگ که نقش اصلی را در تامین آب مردم داشت به دلیل گل‌آلودگی از مدار خارج شود.

برچسب‌ها