چهارشنبه 4 مهر 1403

شورای حکام تصمیم سیاسی گرفت / قرار نیست مکانیسم ماشه فعال شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شورای حکام تصمیم سیاسی گرفت / قرار نیست مکانیسم ماشه فعال شود

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اظهار کرد: متاسفانه این شورا تحت تاثیر مداخلات کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و آمریکا تصمیم سیاسی گرفت در حالی که باید بر اساس شواهد و مسائل فنی رأی صادر کند.

وی با بیان اینکه ایران بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است، گفت: در گزارشات آژانس همکاری ایران مشهود است، اما شورای حکام این رأی را ابزار فشاری تلقی کرد تا به این وسیله جمهوری اسلامی ایران بازرسان آژانس را راه بدهد و اطلاعاتی را در اختیار آنان بگذارد که برخی از این خواسته ها نامعقول است.

کنعانی مقدم متذکر شد: دست ایران باز است و می‌تواند همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش دهد و حتی در صورتی که بخواهند اقداماتی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند ما می‌توانیم به طور کل همکاری خود را قطع کنیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به اخطار روسیه و چین به آژانس این نهاد باید مراقبت کند تا دست به اقدام نامناسبی نزند چرا که بدون شک پاسخ آن را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: رأی شورای حکام به گونه ای صادر شده که دارای ابهاماتی است و به شیوه ای است که ایران را ملزم کنند تا همکاری خود را با آژانس بیشتر کند و به نظر نمی‌رسد که قرار باشد مکانیسم ماشه فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی