یک‌شنبه 8 مهر 1403

شورش سلفی های مغربی علیه تدابیر ضد کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شورش سلفی های مغربی علیه تدابیر ضد کرونا

تهران - ایرنا - نیایش و سر دادن ندای تکبیر و تهلیل همگانی در تمامی مناطق کشور مغرب در جمعه شب و شنبه شب ظرف دو روز گذشته توسط سلفی های تندرو این کشور به تظاهرات علیه بیماری کرونا و بروز رفتارهای هنجارشکنانه در خیابان های دو شهر «طنجه» و «فأس» تبدیل شد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی» چاپ لندن، در واقع صحنه های زیبای یاد خدا و نیایش و دعا به درگاه او در شهر طنجه طی دو روز گذشته به یک حرکت ساختار شکنانه نابهنجار علیه وضعیت فوق العاده بهداشتی اعلام شده جهت مقابله با انتشار ویروس کرونا تغییر شکل داد.

شهر تاریخی طنجه به عنوان سومین شهر مهم کشور مغرب در نزدیکی «جبل الطارق» بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع شده و به همراه شهر فأس کانون جریان تندرو سلفی ها در این کشور محسوب می شود.

راهپیمایی های برگزار شده در شهرهای طنجه، فأس، سلا و تطوان کشور مغرب به عنوان یک عامل تهدید علیه امنیت بهداشتی مردم این کشور با موجی از خشم و نارضایتی در شبکه های اجتماعی این کشور همراه شد.

بر اساس این گزارش، ده ها تن از جوانان مغربی با راه افتادن در خیابان ها و محله های شهرهای مغرب شعار «لا اله الا الله محمد رسول الله» سر دادند و علیه رهنمودهای بهداشتی اعلام شده در خصوص مبارزه با کرونا سر به شورش گذاشتند.

شماری از روحانیون و فعالان سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی راهپیمایی های شکل گرفته را به شدت محکوم کردند و از مقامات امنیتی مغرب خواستند تا عوامل این حرکت را به عنوان «جنایت علیه جامعه» مجازات کنند.

وزارت بهداشت مغرب شب گذشته اعلام کرد که با ثبت 28 مورد جدید، شمار افراد مبتلا در این کشور به 143 نفر رسید و در این میان دو مورد بهبود یافتند و شمار افراد متوفی همچنان چهار نفر است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

1487

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*