چهارشنبه 18 مهر 1403

شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس

فوق ستاره‌ها با بازگشت از رقابت‌های جام جهانی 2024 به تیم‌های خود ملحق شدند و از فردا وارد صحنه و میدان می‌شوند. هیجان به لیگ برتر باز خواهد گشت و تماشاگران برای نمایش‌ها صف می‌کشند.

به گزارش "ورزش سه"، هفته هفتم آغازی دوباره برای لیگ جنون آمیز فوتسال ایران خواهد بود که با هنرنمایی ستاره‌هایش همیشه تمامی مسابقات تماشایی و هیجانی بوده است. خماری تمام شده و جذابیت بازگشته. این هفته تیم‌های بالانشین چالش بسیار سختی را پشت‌سر می‌گذارند و تیم‌های قعر جدولی کار خیلی دشواری را برای فرار از بحران پیش روی دارند. مهم‌ترین دوئل ها در اصفهان که پس از سال‌ها شاهد شهرآورد آن خواهیم بود، دیگری در ساوه که سرنوشت دو نیمکت شهرداری و ایرالکو در ادامه رقابت‌ها را مشخص می‌کند و جذاب‌ترین آن در قزوین به اجرا در می‌آید که تیم‌های مدعی کراپ و پالایش نفت به مصاف همدیگر خواهند رفت

*این هفته، چه چیزی در انتظار ماست؛

*کراپ الوند _ پالایش نفت بندرعباس؛ جمعه ساعت 16

در شرایطی کراپ برای میزبانی از پالایش نفت در سالن مملو از عاشقان سینه‌چاک آماده می شود که انتظارات کاملاً محسوس است. هر دو تیم در یک ماموریت هستند و درگیری قریب الوقوع می تواند آینده و سرنوشت مربوطه آن‌ها را شکل دهد و این موضوع اهمیت بیشتری به بازی اضافه می کند. به خصوص که هر دو تیم از مدعیان قهرمانی و بالانشین جدول محسوب می‌شوند.

کراپی‌ها در بازی خارج از خانه گذشته در یک دیدار کاملاً سرگرم کننده و مهیج با تیم قعرجدولی فرش آرا درگیر شدند و در نهایت با شکستن گارد دفاعی بحران زده‌ها، در ثانیه‌های پایانی توانستند بازی را به تساوی بکشند، اما کمی از صدر فاصله گرفتند. برای به دست آوردن مجدد شتاب، کشاورزی باید یک ترکیب بهینه در عقب میدان خودی پیدا کند، اعتماد بازیکنان را بازگرداند و از استحکام تاکتیکی اطمینان حاصل بخشد، زیرا شکست خانگی هفته دوم برابر مس سونگون، تمامی جان‌های آن‌ها برای قهرمانی را سوزانده و فرصت هیچگونه اشتباهی را نخواهند داشت. این موضوع نیز برای پالایش نفت بندرعباس صدق می‌کند. آن‌ها با وجود نمایشی چشمگیر و جایگاه بزرگی که به آن تکیه زده‌اند، در صورت دست خالی ماندن در پایان این مسابقه از کورس مدعیان پرت می‌شوند. پالایش در کشمکش صدرنشینی شکست تلخی را در تبریز مقابل مس سونگون مواجه شد و برای یکه‌تازی به امتیازی مبرم در الوند می‌اندیشد.

مس سونگون ورزقان _ سن ایچ ساوه

*جایگاه دو تیم در جدول؛

4. کراپ الوند با 13 امتیاز

*2. پالایش نفت بندرعباس با 15 امتیاز

بهترین گلزنان؛

*علی جوذری از پالایش نفت بندرعباس با شش گل

*کامبیز گمرکی از کراپ الوند با سه گل

*پالایش نفت اصفهان _ گیتی پسند اصفهان؛ پنج‌شنبه ساعت 16

در یکی از جدال های حساس هفته تیم پالایش نفت اصفهان میزبان گیتی پسند همشهری خود و صدرنشین لیگ خواهد بود. عمق و کیفیت دو تیم از دربی اصفهان یک دوئل هیجان انگیز می‌سازد و با تهدید های هجومی متعدد به روی دروازه‌ها و بازیکنان شاخصی که به میدان می‌روند، بدون شک تماشاگر پسند و پرگل خواهد بود. گلزنی هر دو تیم در این دیدار با عوامل متعددی تایید می شود. اولاً، قدرت تهاجمی گیتی پسند غیرقابل انکار است، زیرا این فصل در تمامی بازی‌ها گلزنی کرده‌اند و با 27 گل زده زهرآلودترین خط هجومی لیگ به شمار می‌رود. در مقابل، پالایش نفت در 2 دیدار قبلی توپخانه‌اش به راه افتاد و تحول پیدا کرد. پالایشی ها اگرچه نخستین حضورشان در لیگ برتر را ضعیف شروع کردند اما پس از شکیبایی مدیران و اعتماد به مربی خود رضا صادقی و جذب فرهاد توکلی عقب‌گیر سابق تیم ملی، به فرم فوق العاده ای رسیدند و دو جدال قبلی را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند. علی رغم این نتایج دلگرم کننده آن‌ها به مصاف تیمی می‌روند که نیش‌دارترین بازیکن را در اختیار دارد و مهم‌ترین ویژگی‌شان باید در سازمان دفاعی باشد. تاکتیک تیمی و قریحه فردی گیتی پسند اصفهان نشان می دهد که آنها برای یک برد غالب آماده هستند. تنها نکته قابل توجه که می تواند علیه آن‌ها باشد، حضور نیمی از بازیکنان‌شان در جام جهانی بود و این موضوع می‌تواند روی ذهنیت و خستگی جسمی ستاره‌ها تأثیر گذاشته باشد. بازگشت سریع در آخرین نبرد مقابل مس‌سونگون بیانگر عطش تهاجمی و قدرت ذهنی آن هاست و مردان کشاورز به ندرت اسیر غافلگیری می‌شوند و به حریف فرصت خودنمایی می‌دهند.

گیتی پسند اصفهان _ پالایش نفت اصفهان

*جایگاه دو تیم در جدول؛

*11. پالایش نفت با شش امتیاز

*1. گیتی پسند با 16 امتیاز

بهترین گلزنان؛

پوریا گلشنی از پالایش نفت با سه گل

محمدحسین درخشانی از گیتی پسند با شش گل

*مس سونگون ورزقان _ سن ایچ ساوه؛ جمعه ساعت 16

این یک شروع رویایی برای حمید بی‌غم در صندلی داغ مس سونگون از زمانی که هدایت لاله‌های نارنجی را برعهده گرفت، بوده است. پس از شش بازی لیگ، او تیمش را در رده سوم قرار داده و تنها دو امتیاز با صدرنشین فاصله دارد. او در کارزارهای مهمی موفق شده پالایش نفت بندرعباس و کراپ الوند را میخکوب کند و همچنین در آخرین مبارزه در روز سخت و عجیب سنگربان جوانش پیروزی بزرگ در ال کلاسیکویی که مهمان بود و بسیار تلفات داشت، از دست داد. با این حال فرم تیم مدعی با او فوق العاده بوده. اما ابرهای سیاه برای این نبرد مهم در آسمان مس پدیدار شده. بی‌غم دو فوق ستاره گلزن بهروز عظیمی و مهدی جاوید را به علت محرومیت و دو عقب‌گیر اصلی‌اش محمد شجری و نجف زنگی را که درگیر مصدومیت هستند، در اختیار ندارد. به این چهره‌ها فخیم و اسمعیلی هم اضافه می‌شوند. غیبت مهره‌های کلیدی ممکن است در مقطع حساس لیگ برای لاله‌های نارنجی گران تمام شود اما با وجود چند بازیکن بزرگ از جمله حسن زاده و پارساپور، آن‌ها با تاکتیک شناور و مالکیت توپ می‌توانند حریف پایین جدولی را از سر راه بردارند. بر خلاف بی‌غم، مربی سن ایچ شرایط بغرنجی دارد. تیم حسین صبوری شروع بسیار بدی در فصل جدید داشته است و تنها پیروزی آن‌ها در مصاف با تیم قعرنشین بدست آمده. سن ایچ تا به اینجای فصل ده گل به ثمر رسانده که از این حیث جزو ضعیف‌ترین ها به شمار می‌رود. اگرچه دریافت 15 گل چندان جالب به نظر نمی‌آید اما دروازه‌بان آن‌ها و مدافعین نقش بسزایی در تساوی و پیروزی داشته‌اند و نقطه ضعف اصلی در بخش هجومی دیده می‌شود. صبوری برای حفظ شغل و موقعیت خود باید مقابل تیمی که مهم‌ترین ابزارهایش را ندارد، به حداقل یک امتیاز چنگ بزند و ممکن است جز این وداع تلخی با نیمکت نوشیدنی فوتسال ایران داشته باشد.

مس سونگون ورزقان _ سن ایچ ساوه

*جایگاه دو تیم در جدول؛

3. مس سونگون ورزقان با 14 امتیاز

12. سن ایچ ساوه با 5 امتیاز

بهترین گلزنان دو تیم؛

مهدی جاوید از مس سونگون با شش گل

مسعود عباسی از سن ایچ ساوه با سه گل

*گهرزمین سیرجان _ هیات فوتبال قم؛ جمعه از ساعت 16

تیم کهکشانی برای جبران امتیازات از دست رفته که تصور می شود دوران گذار آن‌ها به پایان رسیده، از این هفته باید ظهور کنند و در مبارزه‌های پیش‌روی برنده از نبرد خارج شوند. صف آرایی گهر زمین و هیات فوتبال قم با بازیکنانی که در یک سو آن الهام‌بخش و فوق ستاره ایستاده‌اند و در سوی دیگر بلندپرواز و جاه طلب که برای رویارویی با بهترین‌های ایران لحظه شماری می‌کنند تا خودی نشان دهند و طنازی کنند. هیات فوتبال قم از این پس با فرهاد کشاورز غولکش در میادین ظاهر می‌شود و اگرچه شانس بسیار ناچیزی برای پیروزی در سیرجان دارند اما قطعا در ادامه فصل شگفت زده تان می‌کنند‌. همانطور که در شش دیدار قبلی چشم‌ها را با یامولا گرد کردند. با این حال قمی‌ها به یک تئوریسین نیاز داشتند که حالا در اختیار دارند. در آن روی سکه، کهکشانی‌های سیرجان با پیروزی مقابل سن ایچ شروع به چرخیدن کرد تا از تاریکی رهایی پیدا کند. اعداد و ارقام و مالکیت توپ تصویر زیبایی را برای تیم افضلی ترسیم می کنند، اما نتیجه چیزی دیگری را نشان می‌دهد. با این وصف گهر زمین اگر در ضربات پایانی خوش‌شانس باشد و دروازه‌بان های حریف خارق العاده عمل نکنند، به زودی در مسیر بازگشت به جاده قهرمانی قرار خواهند گرفت

گهر زمین سیرجان _ هیات فوتبال قم

*جایگاه دو تیم در جدول؛

*9. گهرزمین سیرجان با 6 امتیاز

*6. هیات فوتبال قم با 8 امتیاز

*بهترین گلزنان دو تیم؛

*سالار آقاپور از گهر زمین سیرجان با دو گل

*علی باباییان از هیات فوتبال قم با سه گل

*سایر دیدار های هفته هفتم لیگ برتر فوتسال ایران که روز پنج شنبه پیگیری می شود، به شکل زیر است؛

شهرداری ساوه _ ایرالکو اراک

سفیرگفتمان _ فولاد زرند ایرانیان

فولاد هرمزگان _ فرش آرا مشهد

شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس 2
شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس 3
شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس 4
شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس 5
شور و هیجان در بالا و پایین جدول؛/ پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس 6