یک‌شنبه 1 مهر 1403

شکیبایی: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد وحشت در بین مردم است / سیدافقهی: نتانیاهو پشتش به دولت سایه آمریکا گرم است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شکیبایی: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد وحشت در بین مردم است / سیدافقهی: نتانیاهو پشتش به دولت سایه آمریکا گرم است

برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر به بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اختصاص داشت که شکیبایی و سیدهادی سیدافقهی به بیان تحولات اخیر در منطقه پرداختند.

شکیبایی در ابتدای برنامه گفت: ترور‌های دسته جمعی و اتفاقی که در ضاحیه جنوبی افتاد که همان هم یک ترور دسته جمعی است و تعدادی کودک و زن هم در بین شهدا هستند که ریشه تاریخی یعنی هدف تاسیس رژیم و ریشه تاکتیکی به اتفاقات یک سال اخیر ربط دارد.

وی اظهار کرد: در ریشه تاریخی از 1948 تا کنون تاریخ رژیم صهیونیستی پر از جنایاتی بوده که به نوعی کشتارجمعی بوده است که معروفترین آن جنایات دیر یاسین و بعد آن جنایات کفرقاسم است. قتل‌عام مردم غانا در لبنان و قتل‌عام مردم جنین است که با هدف ایجاد رعب انجام می‌شود و ایجاد یاس و دلخوری در دل مردمی که پشتیبان مقاومت هستند و هدفشان زدن مقاومت و مردم است.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: این نوع سیاست که در 76 سالی که از عمر رژیم می‌گذرد مورد شماتت در سازمان‌های بین‌المللی هم قرار نمی‌گیرد. علت انفجار پیجر‌ها و اتفاقاتی که در ضاحیه جنوبی بیروت افتاده به اتفاقات یک سال اخیر برمی‌گردد و سه نقطه در یک سال گذشته وجود دارد. یکی همان عملیات بی‌مثالی بود که مقاومت فلسطین انجام داد و به برخی از عادت‌های ذهنی کشور‌های عربی و دنیا پایان داد که یعنی مقاومت اشراف اطلاعاتی دارد.

شکیبایی بیان کرد: نکته دوم عملیات وعده صادق بود که ایران به جنایات رژیم در کنسولگری ایران در سوریه پاسخ داد و مورد دیگر عملیات اربعین بود لذا طبیعی بود که رژیم صهیونیستی پشت صحنه را هدف قرار دهند تا در دل مردم رعب ایجاد کنند.

در حال تکمیل...