پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شیوه جدید اعزام به اعتاب مقدسه / بررسی واکسن‌های مورد تأیید عربستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شیوه جدید اعزام به اعتاب مقدسه / بررسی واکسن‌های مورد تأیید عربستان

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مدیرکل دفتربرنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات این سازمان از استقبال از شیوه جدید اعزام زائران به اعتاب مقدسه در عراق خبر داد.

در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، حمید رضا محمدی افزود: با پررنگ‌تر شدن نقش دفاتر زیارتی در سفر مشتاقان زیارت عتبات، تعداد زائران نسبت به شروع اعزام‌ها افزایش یافته و انتظارمی رود با ارائه بسته‌های متنوع زیارتی و فعال شدن دفاتر در استان‌های مختلف تعداد کاروان‌ها بیشتر شود. وی همچنین از جلسات برگزار شده برای بررسی موضوع لغو روادید سفر به عراق گزارش مشروحی ارائه کرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از معاونت عتبات سازمان حج و زیارت خواست متناسب با محورهای گزارش ارائه شده برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: سازمان حج و زیارت در ریل گذاری جدید با دقت و تدبیر عمل کند و تمهیدات لازم را در هدایت دفاتر زیارتی بکار گیرد و زمان تصفیه حساب‌های ارزی را کوتاه کند. در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بررسی عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت شیوه جدید اعزام به عتبات در دستورکار قرار گرفته است، اظهار داشت: موضوع اعزام زمینی زائران به عراق نیز از طریق سفارت کشورمان در بغداد در حال پیگیری است. علی رضا رشیدیان توجه به برنامه‌های فرهنگی را در سفرهای زیارتی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: پیوست فرهنگی بسته‌های زیارتی هسته محوری اعزام‌ها محسوب می‌گردد و با هماهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه هرچه بهتر این خدمات اقدام می‌شود تا زائران حداکثر بهره معنوی را از سفرهای زیارتی ببرند. این گزارش حاکیست، این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت شیوع کرونا و آخرین تصمیمات عربستان در مورد فهرست واکسن‌های مورد تأیید برای ورود به این کشور و اعزام زائران به عمره از کشورهای اردن، عراق و مصر ادامه یافت. وی افزود: برنامه‌های مقدماتی برای حج تمتع آینده نیز در سازمان حج و زیارت آغاز و امور اجرایی و آموزش کارگزاران در دستور کار قرار گرفته است هرچند که تاکنون قرینه و نشانه‌ای از طرف عربستان در خصوص حج آینده دریافت نشده است. برپایه این گزارش، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب (س) را تبریک گفت و با استناد به آیات قرآن و احادیث درباره اهمیت تعقل و تفکر سخن گفت. وی نمونه‌هایی از برخوردهای عقیله بنی هاشم در واقعه عاشورا و پس از آن را یادآور شد و گفت: آنچه موجب شد تا راه امام حسین (ع) پایدار بماند و بنی امیه و بنی عباس نتوانند نهضت حسینی و آثار خون سیدالشهداء را از بین ببرند رفتار توأم با تدبرو تعقل حضرت زینب (س) بود. وی افزود: تعقل و تفکر با هم ارتباط دارند و به آرامش فکری، رفتاری و ادب در انسان منجر می‌شوند. انتهای پیام /