جمعه 13 مهر 1403

صحنه‌گردان جنگ غزه، آمریکا است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صحنه‌گردان جنگ غزه، آمریکا است

زارعی گفت: صحنه گردان و مدیریت امروز جنگ غزه با آمریکا است و هیچ اراده‌ای در کاخ سفید برای توقف جنگ و مقابله با اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها وجود ندارد.

اصغر زارعی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان و در ارتباط با ساخت یک اسکله در نوار غزه اظهار کرد: بحث رئیس جمهور آمریکا درخصوص ایجاد یک اسکله برای تامین غذا برای مردم غزه یک شوی نمایشی و بحث کاملا تبلیغاتی و انتخاباتی برای او است. سال آینده انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد و بایدن هم به دنبال نمایش جدیدی است.

وی گفت: آمریکایی‌ها اگر واقعا به دنبال آسایش مردم غزه هستند تنها کاری که می‌توانستند بکنند آن بود که از ارسال سلاح و تجهیزات برای صهیونیست‌ها ممانعت کنند و آن را متوقف کنند. اما این کار را نمی کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در این خصوص می‌تواتد وجود داشته باشد، آن است که دولت آمریکا در شورای امنیت قطعنامه‌های متعددی را که برای توقف جنگ و آتش بس در غزه وجود داشت را به طور جدی با وتو مواجه کرد. صحنه گردان و مدیریت امروز جنگ غزه با آمریکا است و هیچ اراده‌ای در کاخ سفید برای توقف جنگ و مقابله با اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو وجود ندارد.

زراعی ادامه داد: چنین ادعا‌هایی و حتی ارسال مواد غذایی که با چتر در نوار غزه فرود آمده هم کاری نمایشی و برای تبلیغ در رسانه‌ها است. مردم با این نوع فریب‌کاری‌های دولت آمریکا و کاخ سفید آشنا هستند.

کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: ایجاد یک اسکله می‌تواند بهانه‌ای شود برای مداخلات بیشتر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در نوار غزه و جای پای آن‌ها را محکم کند. آمریکایی‌ها هوشمندانه در حال عملی‌کردن این اقدام هستند. این حرکت هم خوراک تبلیغاتی برای آن‌ها است و می‌تواند امکانی را برای حضور و نفوذ آمریکایی ها و متحدانشان در نوار غزه به دنبال داشته باشد.

زارعی گفت: با اینکه مسیر رفح مسدود شده و امکان خروج افراد حتی بیماران وجود ندارد، ایجاد چنین اسکله‌ای می‌تواند راهی برای کوچ دادن و یا مجبور دادن افراد برای خروچ از نوار غزه باشد و این هم امکان و فرصتی برای رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکایی‌ها است. چنین اقدامی، حرکتی خطرناک و ضد انسانی وصرفا شوی تبلیغاتی برای کاخ سفید و شخص بایدن است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی