پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه خبر آنلاین

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در روزنامه شرق نوشت: سرانجام پس از ماه‌ها بررسی و طی مصوبات مختلف مقرر شده است که یک میلیارد دلار خودرو با قیمت حداکثر 20 هزار دلار و با اولویت خودروهای زیر 10 هزار دلار به کشور وارد شود و هیچ محدودیتی هم در واردات از کشورهای مختلف وجود نداشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بهره‌برداری از 76 واحدهای صنعتی در نواحی صنعتی با اشتغال برای یکهزار و 392 نفر دستاورد دولت سیزدهم در استان طی یکسال گذشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: تعیین تکلیف چند وزارتخانه دولت عملا با شروع تعطیلات 2 هفته‌ای مجلس به آینده موکول شد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به منظور انجام سفری یک روزه به همراه یک هیات پارلمانی وارد فرودگاه عسلویه استان بوشهر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سوم تا هفتم شهریور برگزار شد که به گفته کارشناسان با نکات منفی و مثبتی همراه بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت سورن پلاس جدید توسط گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شد. در ادامه با مشخصات و تغییرات نسخه جدید سورن پلاس آشنا خواهیم شد.

وب‌گاه الف

اگرچه متولیان همواره از مصرف بالای بنزین انتقاد می‌کنند اما نکته آن است که مصرف بنزین خودروهای داخلی سه برابر استاندارد جهانی بوده و بیش از 10 میلیون خودروی فرسوده نیز در کشور تردد می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمار رسمی درباره قیمت مسکن شهر تهران در مردادماه نیز بررسی‌های میدانی مبنی بر کسادی این بازار را تایید کرد. مطابق اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت وزنی هر متر مربع آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه امسال 45 میلیون و 148 هزار تومان بوده که در مقایسه با تیرماه افزایش 1.8 درصد را نشان می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اطلاعات غیررسمی از افت بازار اجاره مسکن خبر می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ‌های پیشنهادی رهن و اجاره مسکن در شهر تهران در مردادماه 1401 نسبت به ماه قبل 8 درصد کاهش یافته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سجاد سبزی‌وند بیان کرد: در پی وقوع سانحه آبگرفتگی گسترده در یک فروند لنج باری در محدوده چاه‌های نوروز که منجر به ترک شناور و نجات خدمه توسط یک شناور عبوری شد، در ارزیابی اولیه ضرورت انتقال لنج سانحه‌دیده به عنوان یک مخاطره بالقوه در آبراه شمال خلیج فارس تشخیص شناسایی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سجاد سبزی‌وند گفت: در پی وقوع سانحه آبگرفتگی گسترده در یک فروند لنج باری در محدوده چاه‌های نوروز که منجر به ترک شناور و نجات خدمه توسط یک شناور عبوری شد، در ارزیابی اولیه ضرورت انتقال لنج سانحه‌دیده به عنوان یک مخاطره بالقوه در آبراه شمال خلیج فارس تشخیص شناسایی شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

لطیفی گفت: در سیاست‌های کلی نکاتی را در خصوص چابک سازی دستگاه‌های دولتی مطرح کردیم، آنقدر چربی دولت زیاد شده که تنفس را سخت کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه نارضایتی مردم بود و این مسئله باعث تحرک جدی در خودروسازی کشور شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در این هفته شاخص کل با کاهش 0.21 درصد به یک میلیون و 439 هزار و 377 واحد رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد