جمعه 7 اردیبهشت 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص یک واقعه تازه برای بازار مسکن توضیحات جالبی را ارائه داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

وب‌گاه الف

قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

وب‌گاه الف

وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی 13 هزار پلاک فرسوده در «منطقه 17 تهران»، امکان ساخت 30 هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

وب‌گاه گسترش

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، تا همین دو هفته پیش وعده ابلاغ نزدیک‌الوقوع آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم را به رسانه‌ها داد. با این حال، روز گذشته، سخنگوی دولت تیر خلاص را به ورود خودروهای کارکرده‌اش اعلام کرد.

وب‌گاه الف

وزیر نیرو گفت: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیین رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر ایران ساخت با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد.

وب‌گاه گسترش

نشست هم‌اندیشی منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد و از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر نیرو اعلام کرد که تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد و تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد که میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود.

وب‌گاه الف

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: انتظار داریم حق‌الزحمه مهندسان به میزان افزایش 40 درصدی نظام پزشکی یا 35 درصدی کارگران باشد که روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده این موضوع نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وب‌گاه الف

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را راهکاری برای انجام معاملات شفاف در بازار مسکن برشمرد و گفت: این طرح مراحل پایانی تصویب خود طی می‌کند که امیدواریم با تصویب این لایحه و ابلاغ و اجرای آن بتوان بخشی از موانع موجود بر سر راه بازار مسکن را برداشت.

وب‌گاه گسترش

تجارت بین ایران و پاکستان در سال 1402 با نرخ رشد 38 درصدی روبه‌رو شد و به مبلغ بیش از 2 میلیارد دلار رسید.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق 17 و 18 تهران و استماع مشکلات اولویت‌دار این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جلسه پیگیری موضوعات ویژه، دستوراتی را برای رفع هر چه سریع‌تر این مشکلات صادر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان 6ماه صادر می شود.