جمعه 14 اردیبهشت 1403

ضرب‌الاجل وزارت راه و شهرسازی برای متخلفان / نسخه آگهی‌های املاک در پلتفرم‌های تبلیغاتی پیچیده شد + فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ضرب‌الاجل وزارت راه و شهرسازی برای متخلفان / نسخه آگهی‌های املاک در پلتفرم‌های تبلیغاتی پیچیده شد + فیلم

اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به پلفترم‌های تبلیغاتی اعلام کرده است در صورتی که تا هفته آینده آگهی املاک را حذف نکنند، مسدود می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز، سالهاست با فعالیت سایت های آنلاین تبلیغاتی، بازار آگهی های املاک در این سکوها سیاه شده است. به طوری که اگهی تبلیغ یک ملک در 2 سایت متفاوت با قیمت های نجومی و غیرواقعی به مستاجران و خریداران نمایش داده می شود و همین موضوع، علاوه بر افزایش جولان دلالان باعث گران تر شدن قیمت مسکن شده است.

ضرب‌الاجل وزارت راه و شهرسازی به متخلفان

در این زمینه، ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در برخی پلتفرم های تبلیغاتی، اظهار کرد: «دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند، در این سکوها آگهی می‌کنند.»

وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: «با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.»

وی با تاکید بر این‌که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد: «اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.»

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی این موضوع از سوی یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که برخی پلتفرم های تبلیغاتی، روزانه بیش از هزاران آگهی املاک را منتشر می کنند که در ادامه به نمونه هایی از این آگهی ها اشاره می شود.

خبرگزاری ایرنا سال گذشته اعلام کرده بود که شورای عالی مسکن و وزارت راه و شهرسازی مصوب کرده است بسترهای آنلاین آگهی در زمان انتشار آگهی باید از طریق راه‌هایی که وجود دارد، مالکیت آگهی‌دهنده را احراز و صحت‌سنجی کنند.

خبر مرتبط هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش و اجاره مسکن / وزارت راه اولتیماتوم داد

اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به سکوهای اینترنتی برای ایجاد بخشی در سایت خود به‌منظور احراز هویت مالک و کدپستی املاک هشدار داد و گفت: مهلت یک هفته‌ای به این منظور در نظر گرفته شده و در صورت عدم انجام آن، بخش مسکن این سایت‌ها مسدود می‌شود.

طبق برنامه دولت، فقط مالکان حق ارائه آگهی در پلتفرم های آنلاین باید داشته باشند و نباید همچون شرایط فعلی، ده‌ها بنگاه املاک و دلال، یک واحد مسکن را با قیمت‌های مختلف در این سایت ها آگهی کنند و بر سر یک ملک، رقابت قیمتی غیرواقعی شکل بگیرد.

چرا این آگهی ها حذف نمی شود؟

در خصوص چرایی حذف نشدن آگهی املاک از سایت های تبلیغاتی، محمدحسین قمری، رئیس کمیته نظارت بر کسب‌وکارهای مجازی وزارت صمت، شهریور سال گذشته اعلام کرد که «در این زمینه اخطار کمیته نظارت بر کسب‌وکارهای مجازی و ابلاغ این قانون به پلتفرم‌های یادشده صورت گرفته است اما آن‌ها با توجیه کاهش آمار آگهی‌ها، حاضر به اجرای زیرساخت‌های فنی آن نبوده و عملاً موضوع را اجرایی نکرده‌اند.»

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ضرب‌الاجل وزارت راه و شهرسازی برای متخلفان / نسخه آگهی‌های املاک در پلتفرم‌های تبلیغاتی پیچیده شد + فیلم 2
ضرب‌الاجل وزارت راه و شهرسازی برای متخلفان / نسخه آگهی‌های املاک در پلتفرم‌های تبلیغاتی پیچیده شد + فیلم 3
ضرب‌الاجل وزارت راه و شهرسازی برای متخلفان / نسخه آگهی‌های املاک در پلتفرم‌های تبلیغاتی پیچیده شد + فیلم 4