چهارشنبه 18 مهر 1403

ضرورت آشنایی دانش آموزان با تاریخ باعظمت و پرظرفیت کشور / هویت ایرانی و اسلامی در مدارس تقویت شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت آشنایی دانش آموزان با تاریخ باعظمت و پرظرفیت کشور / هویت ایرانی و اسلامی در مدارس تقویت شود

محمدرضا سهیلی گفت: تورهای گردشگری در مدارس با هدف آشنایی دانش آموزان با هویت ایرانی اسلامی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امروز 19 آذر ماه آیین تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، آموزش و پرورش، سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در محوطه تاریخی طاق بستان برگزار شد.

محمدرضا سهیلی در این مراسم اظهار داشت: اجرای تورهای گردشگری با هدف آشنایی دانش آموزان در عرصه های مختلف با هویت ایرانی اسلامی است.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تاریخ ما قدمت 8 هزار ساله دارد، افزود: ضروریست دانش آموزان ما با این تاریخ باعظمت و پر ظرفیت آشنا شوند.

در ادامه سلمان محمدی نیز اظهار داشت: با برگزاری چنین تورهایی دانش آموزان با تمدن و تاریخ استان و شهر آشنا می شوند و به اصالت تاریخی خود افتخار می کنند.

مدیر کل آموزش پرورش استان کرمانشاه گفت: در یکی از بندهای تفاهمنامه مقرر شده دانش آموزان با ارائه کارت دانش آموزی به همراه خانواده از آثار باستانی شهر دیدن کنند.

وی گفت: دشمن به دنبال القا کردن روحیه ناامیدی در بین دانش آموزان است، و ما باید طبق منویات مقام معظم رهبری برای آنها زمینه روحیه امید و خودباوری ایجاد کنیم.

در ادامه محسن دارابی اظهار داشت: تبیین هویت ایرانی اسلامی از اهداف این تفاهمنامه است و باید دانش آموزان از گذشته تاریخ ایران آگاه شوند.

رئیس سازمان صمت کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه جوانان خصوصا قشر دانش آموز تحت تاثیر محتواهای دروغین فضای مجازی قرار گرفته اند افزود: برخی از دستگاههای اجرایی بدرستی نتوانسته اند دستاوردها و زحمات 43 انقلاب را بخوبی برای دانش آموزان تبیین کنند.

در این آیین مهدی احمدی نیز اظهار داشت: به واسطه این تفاهم نامه فعالیتهای فرهنگی ما بین شهرداری و آموزش پرورش افزایش پیدا کرده و مستمر خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اشاره به تاکیدات شهردار در این خصوص از اختصاص دو دستگاه اتوبوس برای گردشگری مسافران خبر داد.

وی گفت: این اتوبوسها در صورت اعلام نیاز از طریق شرکت‌های وابسته به میراث فرهنگی در اختیار مدارس و خانواده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /