یک‌شنبه 15 مهر 1403

طرح برق امید از آبان‌ماه در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح برق امید از آبان‌ماه در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طرح "برق امید" از نخستین روز آبان ماه امسال با هدف اصلاح الگوی مصرف مشترکان خانگی در این استان اجرا می‌شود.

علیرضا علیزاده روز پنجشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: طرح برق امید در کنار سایر طرح های تشویقی توسط وزارت نیرو و برای رعایت الگوی مصرف و تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق اجرا می شود.

وی تاکید کرد: این طرح مصوبه هیات دولت بوده و برای اجرا به وزارت نیرو تکلیف شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با تاکید بر اینکه طرح برق امید میان مشترکان بخش خانگی اجرا می شود، گفت: این مشترکان به سه بخش کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم بندی می شوند. علیزاده ادامه داد: در بخش اول که میزان مصرف مشترکان خانگی کمتر از الگوی مصرف انرژی برق آنها پایین است همه مبلغ برق آنها شامل تخفیف 100 درصدی می شود. وی یادآوری کرد: خوش مصرف ها نیز مشترکانی که برق مصرفی آنها کمتر از حداکثر الگوی مصرف است را شامل می شوند و در تلاش خواهیم بود تا این مصرف کنندگان نیز به گروه کم مصرف ها ملحق شوند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در حوزه مشترکان پرمصرف ها نیز که تعداد آنها کم است، این مشترکان می توانند در مدت 6 ماه با استفاده از الگوی مصرف و انرژی‌های پاک و خورشیدی میزان مصرف خود را کاهش داده و در گروه کم مصرف های برق قرار گیرند. علیزاده اضافه کرد: همه مشترکان خانگی می توانند با رعایت الگوی مصرف و به حداقل رساندن میزان انرژی برق منازل خود، از تخفیف صدرصدی بهره‌مند شوند. وی افزود: در حال حاضر 30 درصد مشترکان خانگی در سطح کشور در گروه کم مصرف ها قرار دارند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در این استان از 343 هزار مشترک خانگی حدود 110 هزار مشترک کم مصرف در مناطق شهری و روستایی هستند که از ابتدای آبان ماه امسال کل قبض برق آنان رایگان می شود. علیزاده تاکید کرد: در استان زنجان 100 کیلووات ساعت در ماه برای تابستان و 80 کیلووات ساعت برای دیگر فصل های سال انرژی برق مصرفی لحاظ شده است. وی خاطرنشان کرد: هر کدام از مشترکانی که بتوانند مصرف خود را تا این رقم بیان شده حفظ کند تخفیف 100 درصدی برق برای آنها اعمال می شود. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در استان حدود 30 درصد مشترکان کم مصرف هستند که 10 درصد میزان انرژی برق را به خود اختصاص داده اند. به گفته علیزاده، 60 درصد از مشترکان خوش مصرف و هشت درصد نیز در استان زنجان پرمصرف هستند که 23 درصد از کل انرژی خانگی را این دسته مصرف می کنند. وی متذکر شد: مشترکان پرمصرف خانگی باید طی 6 ماه آینده باید مصرف خود را مدیریت و کاهش دهند، در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: این شرکت بر اساس نشست هایی که با بانک های استان داشته است تسهیلاتی را برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته است که با اخذ آن با نصب انرژی خورشیدی مصرف برق خود را کاهش دهند. علیزاده اضافه کرد: مشترکان می توانند اطلاعات تکمیلی برق امید را از سایت شرکت توزیع نیروی برق دریافت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*